Inmiddels al een maand later, maar nooit te laat voor een nieuw NA topic op die mooie forum. Na een fijne introductie tot de horlogewereld viel mijn oog al heel snel op de Tissot PRX, vooral de Powermatic 80 variant. Er mistte nog een dergelijk horloge in de collectie en er moest maar een bezoekje gebracht worden aan de dichtstbijzijnde Tissot AD.
Aangekomen bij Bosgra Juweliers te Surhuisterveen werd ik direct enorm goed ontvangen en gastvrij behandeld. Iets wat bij bijvoorbeeld een S&C niet direct vanzelfsprekend is (22, student, etc…). Na de groene variant van de PRX te hebben gepast was ik echt direct verkocht en moest de blauwe wel besteld worden. De bestelling werd geplaatst en na een goed kopje koffie + wat geklets over horloges de weg weer opgegaan richting het college van de dag.
De reden van de kleur het horloge zat wat dieper dan enkel het uiterlijk. Na een prachtige tijd bij een bekende supermarktketen met dezelfde kleurstelling, werd het tijd om een ontslag in te dienen. De combinatie tussen een studie aan de RUG, twee bedrijven en werk in loondienst wordt uiteindelijk wel een beetje te gek. De AH moest daarom losgelaten worden, hoe leuk het ook altijd was. Een mooi blauw horloge ter herdenking was daarom wel op zijn plek. (ook als mooi argument bedacht door de dame aan mijn zij)
Genoeg zoetsappige uitleg. Na een aantal weken kwam het verlossende bericht: het horloge is binnen. Volgende dag direct die kant op gereden en het horloge in ontvangst genomen. Onder genot van nog een kopje koffie werd hij op maat gemaakt en liet de heer Bosgra nog een aantal horloges van zichzelf zien. Wat een geweldige gastvrijheid en ontzettend fijne behandeling was er bij deze juwelier, het kan niet vaak genoeg genoemd worden en hij heeft er een vaste klant mee binnen!
Inmiddels zijn we een maand verder, en het horloge bevalt nog net zo als de eerste dag dat hij er was. De prachtige kleur van de dial en het (in mijn ogen) perfecte bandje maakt het horloge een waar pronkstonk zonder €X000+ te mogen kosten. Elke dag dat hij weer om mag besef ik mij wat Tissot hier heeft neergezet. Een horloge welke het hele leven in de collectie blijft en waarschijnlijk nooit “te oud” wordt.
Kortom: een horloge met grote emotionele waarde die er ook nog eens goed uit ziet. Voor iedereen die nog aan het lezen is, bedankt en fijne dag! Nu wat foto’s, excuses voor de kwaliteit.
Bent u toevallig het forumlid met 100+ horloges van Tissot? Of vergis ik mij hier? Ooit eens voorbij zien komen in de collectiethread waar iemand met een spreadsheet kwam!
Klopt! De 40mm Mint/Tiffany Quartz, de 40mm gouden Quartz en de 40mm blauwe Powermatic80. Hoewel een automatisch uurwerk de voorkeur heeft stoor ik me er bij de quartzen totaal niet aan. Geweldige horloges!
Gefeliciteerd en heel herkenbaar!
Gekocht voor de geboorte van mijn zoon maar los daarvan elke dag weer een groot genot om hem te dragen! Heerlijk horloge