NA: Tissot t-complication squelette

Na aanleiding van een verkoop topic hier op het forum een nieuwe aanwinst in de kist :slight_smile:
Een keer iets anders dan anders aangeschaft: een Tissot t-complication squelette.
Niet degene uit het verkoop topic overigens, die ligt nog bij hetzelfde baasje.

Het blijft leuk om naar te kijken, het binnenwerk van een mechanisch horloge.
Dit exemplaar heeft een glazen bodem dus je kunt van beide zijde kijken wat er gebeurd.
Het horloge meet 43mm en draagt (voor mij) prima, voelt wel iets groter overigens.
Standaard geleverd op een lederen band met vouwsluiting.
De sluiting voelt wat iel, maar functioneert prima.

Wanneer er hier een ander horloge komt gaat er meestal één van de huidige collectie richting mijn vader.
Niets bijzonders overigens, maar gewoon leuke/goede horloges.
Zo rond dezelfde tijd als het aanschaffen van het horloge werd mijn vader gediagnosticeerd met niet te behandelen prostaat kanker (vanwege uitzaaiingen). Ik heb dan ook besloten dat dit een mooi cadeau voor hem zou zijn en heb hem na ontvangst meteen het horloge gegeven. Ik zal hem dus voorlopig zelf niet dragen maar hij vind hem ook erg mooi :slight_smile:
Wanneer hij met de tijd terug komt heb ik er in ieder geval een mooie herinnering aan.

Nog wat vlugge plaatjes geschoten toen hij net uit de doos kwam, excuses voor de matige foto’s:

14 likes

Erg mooi, en één van de weinige goed afleesbare skelletons. Geniet ervan, hoewel het gegeven de omstandigheden gemengde gevoelens geeft.

Gaaf zeg! :ok_hand: Van harte :+1:

Heel bijzondere Tissot. Hopelijk mag je vader er nog lang naar kijken.
Sterkte.

Mijn beste,

Zo zo!! Wat een apart horloge!! “Anders dan anders”!!
Ik wens je er een inspirerende tijd mee. :watch:

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Hartstikke mooi horloge maar wat ontzettend rot voor jouw vader en familie.
Hoop dat hij er nog lang plezier van mag hebben.

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst, zoals hierboven al gezegd hoop ik ook dat je vader er nog een poos van mag genieten. :+1:

Das wel een erg mooie Tissot ! Wauw

En ontzettend veel sterkte met je vader :pray:

Sterkte met je vader !
Mooie aanschaf en zal bij terugkomst voor bijzondere momenten gaan zorgen.

Dit vind ik het mooist betaalbare skeleton-horloge, gefeliciteerd!:+1:t2:
Maar wat kl#te van je vader! Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd🙁

Heel mooi horloge en sterkte voor je vader!

Ik ben er ook heel trots op en blij mee:

Heb alleen de band vervangen, vond de standaard ook wat iel.

Gr. Marc

Dank voor jullie sterkte wensen.
We weten nu niet wat er precies gaat gebeuren en wanneer, afwachten dus.
Het enige wat we kunnen doen is zo veel mogelijk herinneringen maken en dit horloge is daar onderdeel van.
Ik hoor van mijn moeder dat hij er erg blij mee is, er vaak mee in zijn handen staat en regelmatig het boekje door bladert. Missie geslaagd dus :slight_smile:

3 likes