Weer een Tissot om de box die dinsdag binnenkomt aan te vullen, box moet vol weten jullie nog . Op het forum is het not done om een horloge een klok te noemen. Nou in dit geval noem ik dit echt een klok om de pols. Daar ik nog geen chronograaf van Tissot had MOEST er 1 komen, maar geen quartz maar een mechanische. Gevolg, een knoepert van een klok, beetje dik en weegt als een baksteen. Jawel zal jullie even voor blijven . Vind ik dat een probleem, nee dus anders had ik hem niet gekocht.
Ondanks zijn grote, lekker geen uitstekende lugs. En geloof het of niet, ik vind hem comfortabel zitten om de pols. Datum netjes gepositioneerd naast 3 uur en ja ook nog eens een pukkel, kan ik tenminste de datum ook aflezen. Ook met deze klok ben ik blij net zoals mijn andere horloges. Had deze Tissot al 12 dagen in de doos op mijn bureau staan en nu mag hij een dagje om de pols en morgen plaatst nemen naast zijn broertjes en zusjes
Genoeg gel**d, tijd voor wat specs en foto’s:
ref: T1154273705101
uurwerk: ETA C01.211
kast: 48mm
dikte: 16,6 volgens Tissot (niet nagemeten met schuifmaat, geloof ze wel)
gewicht: 152 gram ( jawel, de baksteen ) voel ik niets van, krachtpatsers he.
Kast: RVS met pvd coating goud/zwart
Glas: saffier met AR
case back: saffier glas
10 ATM
Gangreserve: 45 uur
functies: datum, chronometer en tachymeter
band: generfd rundleer in aligatorstijl
sluiting: gesp
Die komt dinsdag binnen, wordt de Tissot box, volgende Tissot komt binnen en dan is ook deze box gevuld. Pfff en dan bedenken wat de volgende box wordt, kan een brun box, Rolex of Hamilton zijn. Even een nachtje over gaan slapen
Best fors inderdaad maar fijn dat hij lekker draagt Ferry.
Ik moest even goed lezen: heeft hij nou uitstekende lugs omdat de lugs niet uitsteken of zijn de lugs nou juist niet uitstekend en vind je dat lekker? Het eerste dus gelukkig.
Heb jij zo’n abonnement waarbij je elke week een nieuw horloge krijgt toegestuurd?
Met alleen al jouw verzameling NA’s vul je meerdere horlogedozen per jaar. Deze is weliswaar minder mijn smaak en ook qua grootte niet echt mijn ding, maar hij staat jou goed En het is, naar mijn bescheiden mening, een mooie aanvulling op jouw collectie.
Gefeliciteerd
Ik ben ben benieuwd naar de NA van volgende week!
Yep, moest wel, die Tissot’s zaten alleen maar ruzie te maken met de andere horloges . Is dus mijn 4e merken box, Citizen, Brunmontagne, Seiko en dus de Tissot box. Maakt het allemaal ook wat overzichterlijker