NA. Tissot, Tiffany eat your heart out dial 💥

:musical_note: God is a DJ :musical_note:

Wanneer je vintage Tissot verzameld is het soms wat behelpen met de ‘double signed’ / ‘reailer’ wijzerplaten maar het is me gelukt om er één te bemachtigen.

En wat voor één, met een heilig :pray: randje .
:arrow_right: Scherraus St. Gallen :arrow_left:

Knipsel

Scherraus was de retailer.

St. Gallen is een plaats in Zwitserland vlabij het Bodenmeer.

De naam komt van Gallus van Zwitserland
Gallus (Latijn voor ‘de Kelt’; Ierland, circa 550 – Arbon, Zwitserland, 16 oktober 640, andere bronnen: 620) was een Ierse monnik, missionaris en heilige. Hij was vooral actief in de omgeving van het Bodenmeer.

Gallus kreeg zijn opleiding in het klooster van Bangor (Ierland). Omstreeks 590 kwam hij als een van de twaalf gezellen van Columbanus naar het Europese vasteland.

Omstreeks 720, nagenoeg 100 jaar na zijn dood, stichtte Othmar een abdij op de plaats waar Gallus begraven was en dat sedertdien een bedevaartsoord is. Hij noemde deze abdij de Abdij van Sankt Gallen. (wiki)

Columban_und_Gallus_auf_dem_Bodensee

Hier zien we de beste man samen met Columbanus op het Bodenmeer, uit een 15e-eeuws manuscript

Nu het horloge zelf :slight_smile:

Specs
Bouwjaar: 1939
Uurwerk: Tissot kaliber 20
Kast: Staal

Foto is op de pols van @wbcoupe , bandje is er inmiddels vanaf dus nog geen eigen wristshot kunnen nemen :sweat_smile:

40 likes

Leuk stukje historie, maar dit vraagt wel om een paar extra plaatjes van het horloge zelf hoor :innocent: :grin:

Niet iedereen hier weet denk ik dat dat een tonneauvormig uurwerk is, wat achter een ronde wijzerplaat toch wel bijzonder is :innocent:

3 likes

Daar heb je een goed punt.

Voor de geïnteresseerden, dit is het uurwerk.

image

15 likes

Heel mooi :ok_hand:

Bandje is een mooie bijpassende Bonclip (als ik het goed zie) :thinking:

1 like

Klopt, niet helemaal mijn ding… komt in de verkoop.

2 likes

Mooi verhaal, ik kom er regelmatig. Prachtig horloge evenals uurwerk.

1 like

Historie, altijd interessant om te lezen. Gefeliciteerd met je mooie NA :+1:t2:

1 like

Boh, mooi zeg!

1 like

Wat een gave aanwinst :scream:
Gefeliciteerd! Benieuwd naar meer foto’s op nieuwe band :star_struck:

1 like

Dat is een hele gave Tissot. Mooie vondst. En dat bandje :heart_eyes: Jammer dat het niets voor je is. Staat geweldig op het horloge.

1 like

Ik was en ben nog steeds geen fan van bonklip bandjes op ‘grote’ horloges (over smaak valt niet te twisten). Maar je hebt gelijk dat het bij dit kleinere model wel goed/beter staat.

Het is overigens een originele GF (Gay Freres) band, en volgens mij ook periode correct.
Misschien was het horloge wel zo met het bandje verkocht begin jaren 40, wie zal het zeggen :earth_africa:

3 likes

Kast heeft vaste pinnen, dus de mogelijkheden zijn beperkt :sweat_smile:

Er zijn voldoende bandenmakers die hier iets voor kunnen maken dus de mogelijkheden zijn juist onbeperkt.

1 like