En de 2e NA vandaag! Een Tissot V8 Swissmatic in het wit met blanco bezel.
Ik denk dat Tissot mikt op een kruising tussen een sport-horloge en een dresser. Maar ik vind hem te groot voor een dresser, zeker om mijn kleine polsje.
Het draait bij deze voor mij vooral om de subtiele textuur in de wijzerplaat, en de indices. Hoewel de indices niet uitzonderlijk zijn o.i.d. maken ze het geheel wel af.
Hij is best groot, maar valt nog groter. Hij ziet er ongeveer net zo groot uit als mijn Seiko SRPB561, en die heeft nog eens +2 mm diameter. De Tissot weegt overigens meer. Waarschijnlijk mede vanwege de dikke schakels in de band.
Model: V8 Swissmatic
Uurwerk: Zegt Tissot lekker niet, behalve dat het āautomaticā is. (3 Hz, handwinding, gƩƩn hacking!)
Het internet zegt dat het een variant op de Powermatic 80 is, welke is afgeleid van de Swatch Sistem51. Wel duidelijk anders dan de H-40 van Hamilton.
Reserve: 3 dagen
Diameter: 43 mm
Met kroon: 46,5 mm
L-2-L: 50 mm (maar het bandje scharniert op 51,5 mm aan de endlinks, hierdoor valt 'ie groot)
Dik: 12,5 mm
Glas: vlak saffier
Waterdicht tot 10 ATM / 100 m / 333 ft
22 mm bandaanzet, solid endlinks, 4 mm dikke schakels, 20 mm butterfly-clasp.
Ze hebben de achterkant van het doosje zo ontworpen zodat deze āonopvallendā in de boekenkast kan. Het heeft ook wel wat van een DVD-box

Tissot heeft de bruggen e.d. zwart geverft, met een lichte textuur in die verf.
In een ander topic werd gesproken over een āsoabā-look, maar dat vind ik eigenlijk wel meevallen.
Buiten valt de structuur van de wijzerplaat veel meer op, als die het licht een beetje weet te vangen.

Ja, hij is groot. Dit is wel ongeveer de max van wat er op mijn pols past.
Hier naast zijn concurrent, tenminste, uit mijn collectie dan.
Ik weet dat ze beide te groot zijn, maar ik vind dat ergens wel komisch.