NA: Tissot Visodate Seastar PR 516 24-uurs

Prachtige aanwinst. Inderdaad mooi effect op de wijzerplaat. Die 24 op de 6 is wel even wennen :blush:. Veel plezier ermee.

1 like

Mooie aanwinst :heart_eyes:

1 like

Eigenlijk vind ik het zo mooier. Als de zon het hoogst staat, staat de uurwijzer ook bovenaan.

1 like

Tof ding!

1 like

Keurig zeg. :ok_hand: Die lichtval is prachtig! :heart_eyes:

1 like

Nadeel van deze i.p.v. de radiale sunburst is, dat je echt een hele specifieke hoek nodig hebt om hem te zien. Maar als je het ziet, wauw!

1 like

Nice man, ik heb deze :

3 likes

Ook een mooie, fijne patina ook.

1 like

Een vergelijkbaar model heb ik zelf ook gehad. Zeker een leuk horloge! Zeker de blauwe wijzerplaat. Geniet ervan.

1 like

Op de foto goed gevangen :+1:

Veel plezier er van!

1 like

Prachtig. Weet je het bouwjaar?

1 like

Niet precies, ik heb hem nog niet open gehad (10-zijdige sleutel nodig, die heb ik nog niet), dus geen serienummer (als dat er al in staat). Het uurwerk is geproduceerd van 1966 tot 1972 en hij staat ergens op een advertentie van 1969. Zoiets dus.

Aan de hand van het serienummer dat op het uurwerk staat kun je bij benadering het bouwjaar bepalen.

1 like

Super, bedankt! Nu nog een sleutel om hem open te maken, met mijn 3-tands opener doe ik deze liever niet.

Zou ik ook niet doen; heb je niet zo’n balletje? Anders eens proberen met een prop ducktape. :sunglasses:

1 like

Oeh, wat een mooie aanwinst! Gefeliciteerd! Ga je ongetwijfeld veel plezier van hebbe !

1 like