Dank jullie wel allemaal voor de aardige woorden! Ik heb mijn vrouw in jaren niet zo verliefd zien kijken als naar haar armband de laatste dagen 
Dit is mijn eerste horloge met een meer gebold saffierglas. Wel bijzonder om te zien! Merk wel dat deze meer last heeft van schitteringen/reflecties dan een vlak glas. Maar dat mag in de verste verte de pret niet drukken.
Nog even een zonnig moederdag plaatje voor de sfeer
1 like
Gefeliciteerd met de aanwinst, en met het jubileum natuurlijk 
Maar vind je van de nieuwe de dag-datum minder elegant dan? Vind hem juist wat minder opvallend door de zwarte schijf 
1 like
Dank je wel!
Klopt, hij is wel minder opvallend. Ik krijg juist meer dat retro gevoel bij een witte schijf dan bij de donkere schijf.
Daarnaast vind ik de tekst op de plaat meer in balans op de oude versie.
Maar goed, dit is natuurlijk allemaal maar een kwestie van smaak.
1 like
Ik heb de 42mm nieuwe versie gehad. Juist die reflectie was voor mij de reden om hem snel weer weg te doen. Beetje ontwerpfout van Tissot, en best jammer. Is een mooi horloge.
1 like
Uiteraard allemaal een kwestie van smaak inderdaad 
De tekst op de plaat vind ik bij de oude ook mooier; Dat barokke Visodate vind ik net wat veel van het goede 
1 like
Maar is dat niet inherent aan gebold niet ontspiegeld glas? Ik heb hier namelijk tot op heden 0 ervaring mee dus weet het oprecht niet.
Moet zeggen dat ik mij er persoonlijk niet enorm aan stoor. Vraagt een iets andere manier van kijken om de tijd af te lezen. Een ongemak dat ik er zelf voor over heb omdat ik het zo’n gaaf horloge vind.
1 like
Ja inderdaad, is mij ook net iets té. Past nèt niet bij het geheel als je het mij vraagt.
Ook de 42mm voor de nieuwe versie pas in mijn ogen niet bij het retro gevoel dat ze willen overbrengen.
Bij Bouman gaven ook al aan dat het overgrote merendeel van de horloge die ze verkopen 40mm of kleiner is.
Ik had ook nog naar de Chemin des Tourelles gekeken. Prachtig diepe donkerblauwe kleur, maar helaas ook met zijn 42mm aan de forse kant.
1 like
Ja die grote maten van die moderne Tissot’s is voor mij ook een hobbel. Zeker voor een dresser is 42 mm gewoon veel.
Ik doe het wel met m’n 38 mm vintage 
3 likes
Oh wow, die is ook heel erg mooi!
Ja, ik heb ook een 42mm van Tissot. Nog gekocht in de tijd dat ik dacht dat 42mm dé perfecte maat voor mij was 
Maar goed, ook die draag ik nog met grote regelmaat en veel plezier. Je wordt wijzer met de horlogejaren zullen we maar zeggen 
1 like
Dat sluit natuurlijk het beste aan met de gemiddelde polsmaat. Maar mensen verschillen nu eenmaal (gelukkig). De een wat groter en de ander wat kleiner. En dat is iets wat ik bij Tissot zeker kan waarderen: zij brengen tenminste modellen in verschillende maten uit.
2 likes
Ja een 42 mm Tissot heb ik ook wel, een PRS 516; voor een tool watch vind ik het overigens nog wel te doen, zelfs op mijn 16 cm pols. 
1 like
Oh absoluut, zoveel mensen zoveel wensen. En dat is maar goed ook.
En daarnaast heb je natuurlijk ook nog te maken met de mode grillen.
1 like
Toolwatch sowieso ja. Die van mij is meer dress-achtig. Maar met 17.5 polsmaat kom ik er nog wel mee weg gelukkig. Daarnaast ben ik qua lengte ook niet heel klein van stuk, scheelt ook weer iets.
1 like
Zo blijf ik nog hopen op een lichtblauwe PRX powermatic in 40mm. Zal er wel nooit komen helaas.
1 like
Die iceblue bedoel je? Die is wel erg mooi ook ja.
Maar vrees ook het ergste voor je