NA: Titan super compressor

Beste lezers, net als veel anderen op HF struin ik het internet af naar leuke horloges. Waaronder ook weleens op de Catawiki site.
Nu heb ik niks met Catawiki, ik ken de verhalen en de mistaxaties uit diverse topics.
Nu liep ik tegen een Titan EPSA super compressor aan, waar (op dat moment) op geboden werd. Voor een prijs van 200.- kan het toch nooit een miskoop zijn.

Dus hup, een account aangemaakt en bieden maar. Uiteindelijk was de prijs in de laatste 6 uur voor het einde van de veiling alweer opgelopen. En waar ik dus ook achterkwam was dat er automatisch geboden werd. Een bod wordt dus binnen een minuut overboden door een ander die de computer door laat bieden. Dit gaat dan door zolang nodig of tot een bepaald vooraf gesteld maximum is bereikt.

Ik dacht slim te zijn, door 30 seconden voor het einde te bieden, zodat de automatische bieder geen tijd meer zou hebben. Wat echter gebeurd, is dat de biedtijd met 90 seconden verlengd wordt. Dat gebeurde dus waardoor ik er naast greep. Stijfkoppig nog een keer geboden, 8 seconden voor het eind. Nu ging met mijn bod de biedprijs naar 357.-. Hierop ging de automatische bieder niet meer overheen. Waarschijnlijk vanwege een ingesteld maximum van 350.-

Met veiling- en verzendkosten kwam er nog 5 tientjes bij.
Uiteindelijk kwam hij helemaal uit het verre Spanje, maar goed verpakt kwam hij mooi ongeschonden uit het transport.

De foto’s:

Wat is het: een Titan Super Compressor 36mm, met EPSA case. Gelukkig inclusief de cross hatched kronen. Bouwjaar september 1965. Het bandje is natuurlijk niks bijzonders, maar ik denk aan een tropic bandje om in de stijl te blijven.

Nu nog even kijken wat de afwijking is, maar een onderhoudsbeurtje zal denk ik wel nodig zijn.

Al met al weer een leuke aanwinst voor de collectie. Nu eens kijken voor een 9vaks horlogekist, daarvan blijft dan nog een vakje open voor …?
Bedankt voor het lezen.

9 likes

Leuke aanwinst en de eerste andere Titan die ik hier zie! :+1:
Ik heb zelf een Sovjet Titan Strela ook uit Spanje.

Mooi ding!

Ben wel fan van die epsa super compressors.

Mijn beste,

Proficiat met deze markante verworvenheid!!
Een prachtige klok voor lekker lang horloge plezier!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Ook mooi. Ik kan alleen weinig info over Titan vinden.