Voor mijn verjaardag mocht ik een horloge uitzoeken. Het was een vrij korte zoektocht omdat het horloge al op mijn verlanglijstje stond. Nog wel even gekeken naar een Logines HydroConquest of een Oris Aquis Date. Maar uiteindelijk bij mijn keuze gebleven: De Titoni Seascoper 300 met zwarte wijzerplaat.
Titoni
Ik zie hier op het forum vrij weinig tot geen Titoni horloges voorbij komen. Kleine introductie: Titoni is een Zwitsers horlogemerk welke bij mijn weten een familiebedrijf en onafhankelijk is. Met name bekend is in de Aziatische landen en niet zozeer in Europa. Kwalitatieve horloges aanbied welke in mijn optiek niet onder doen voor de eerder genoemde merken. In 2019 heeft Titoni een eigen eerste uurwerk geïntroduceerd het T10 kaliber. Zit niet in de Seascoper 300. Wil je meer weten over Titoni: klik hier
Titoni Seascoper 300 – Ref. 83300 S-BK-702 (zwarte wijzerplaat)
- Uurwerk
Kaliber: Sellita SW200-1
COSC-certificering: Ja, chronometer-gecertificeerd - Kast
Diameter: 42 mm
Materiaal: Roestvrij staal
Bezel: Zwarte keramische bezel, eenzijdig draaibaar met duiktijd-schaal
Glas: Saffierglas, anti-reflecterend (binnen en buiten) - Wijzerplaat
Kleur: Zwart
Indexen: Super-LumiNova
Datumvenster: Op 3 uur - Waterdichtheid
Tot: 300 meter - Band
Type: Roestvrijstalen band
Sluiting: Vouwsluiting met duikersverlenging - Achterkant
Design: Gesloten stalen achterkant met “porthole”-design, géén zichtbare beweging
Voor de datasheet: klik hier
Toelichting van de sluiting: De sluiting bevat een slimme duikersverlenging, waarmee de lengte van de band snel aangepast kan worden. Op de drukknop van de sluiting staat het **Titoni logo. Je drukt het logo in en je kan de band makkelijk en snel verstellen: klik hier.
Nog wat foto’s