NA Titus chronograph

Ik heb gisteren mijn na binnen gekregen, dit is mijn eerste vintage watch, ben benieuwd of het echt een plek gaat krijgen bij me

Ik vind de Titus heel mooi om te zien, maar ook de ‘feel’ moet goed zijn en blijven op de lange termijn om de vintage horloges tot de mijne te maken

10 likes

Proficiat met je mooie NA!!! :clap::+1::clap:

Hopelijk kun je veel (leren) genieten deze prachtige Titus, veel draag en kijk plezier met je nieuw/oud horloge :+1::clap::+1:

Je bent op de hoogte dat het een redial is?

4 likes

Gefeliciteerd met de aanwinst en veel plezier ermee.

Vind een redial bij zulke oude horloges nooit zo’n probleem, al vind ik deze wel een beetje te wit en het font wat dik. :thinking:

Nee, hoe zie je dat?

1 like

Op de foto lijkt die wit, het is zilver :wink:

1 like

Zeker een re-dail. Vergelijk jouw wijzerplaat eens met mijn exemplaar. (naast kleur, ook de 2 subdials.) Cijfers kloppen ook niet.

Ik hoop dat je er niet te veel voor hebt betaald, anders zou ik zeker overwegen hem terug te sturen (als dat nog mogelijk is)?

1 like

Ze bestaan ook wel met opgelegde markers, maar je kunt zien dat de lak tegen de markers oploopt; origineel is dat niet zo:

image

1 like

Klopt. ‘subdials’ van het exemplaar van Genesis kloppen ook niet.

2 likes

Mijn beste,

Chapeau!!
Ziet er fantastisch uit!!
Ik wens je dan ook een aangename tijd met deze “gouwe ouwe” Titus. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Voor een eerste vintage is het een goede start. Inderdaad is het een redial. Zelf laat ik die liever aan me voorbij gaan. De cijfers op de redial vind ik ook niet erg goed gelukt. Een gouden chrono uit die tijd daarentegen is een prachtig vintage begin.

Staat er eentje in het blauwe gedeelte. Wat is een beetje gangbare prijs voor die gouden versies? Kom super wisselende prijzen tegen.

1 like

Tussen de 600 en 900 euro afhankelijk van onderhoudsgeschiedenis en staat.

1 like