Als fervente Seiko liefhebber dit jaar een uitstapje gemaakt naar een G shock (mudmaster). Moest er ff aan wennen maar tis een toppertje. Echter gezien het formaat niet echt een daily.
Had echter een paar keer de 5610 voorbij zien komen en vooral de zwarte met de afwijkende band leek me wel wat. Dus zo geschiede…
Mooi!
Voor mij was het deze of de GW-5000 in de strijd voor m’n enige G-Shock uiteindelijk toch de laatste geworden.
Maar desalniettemin gave G-Shock!
mooi!!
Nou daar zit je wel goed mee, veel plezier ermee.
Heb zelf een vergelijkbare (Solar met rode randje, witte scherm) en merk dat ik 'm vaak draag: met sporten, op feestjes, vakantie, zwemmen etc.
Pure praktische krachtpatsers zijn het!
Is de afleesbaarheid goed trouwens?
Ziet er goed uit! Is het negatieve display goed af te lezen in het licht?
Ben zelf aan het twijfelen tussen deze en de Rangeman (GW-9400). Ben echter bang dat de Rangeman wat te groot is voor mijn pols.
Ja afleesbaarheid is overdag goed te doen en 's avonds springt automatisch het lichtje aan
Daar is over nagedacht…!
Ja inderdaad
Heb me er niet helemaal in verdiept, maar dit model (GW-M5610BC-1JF) schijnt niet veel voor te komen blijkbaar. Iemand info over wat dit model anders maakt dan de “standaard” 5610? (buiten de metaal/kunstof band).
En dan negatief display uiteraard.
En gemaakt voor Japanse markt dacht ik.
Volgens mij was dat het wel.
De module binnenin is exact hetzelfde.
Kwam ook nog iets tegen over 5 of 6 bands… geen idee wat dat inhoud.
Dat zijn de frequenties waarop de klok het atoomsignaal kan ontvangen.
Ik hoop dat je Japans goed is want kon geen beter plaatje vinden
Negatief display, niet het rode randje van de standaard GW-M5610 maar verder wel dezelfde module (3159) en kast. De J in het typenummer geeft aan dat deze voor de Japanse markt is geproduceerd.
Mijn beste,
Altijd goed zo’n G-Shock!!
Veel plezier er mee.
Orologio Signaturis Temporis.
Knap
Een G-Shock mag IMO niet ontbreken in de collectie van een echte horlogeliefhebber
Precies wat Dpvh zegt. En de jouwe kan naast Duitsland Engeland en Japan ook nog syncen met China, want multband 6
Je zult hem minder vaak tegenkomen dan een ‘gewone’ GW-M5610-1ER maar zeldzaam is ie (nog) niet. Veel plezier, fijne G!
gr, HJR
Altijd handig…
Verschil tussen de 5600 en 5610 is toch puur de kast (metaal vs resin)?
Als je het verschil tussen GW-5000 en GW-M5610 bedoelt heb je gelijk, die 5000 heeft een stalen kast en zachter resin.
De DW-5600 heeft een andere module met ook een plastic kast, de GW-M5600 is de voorloper van jouw model, met een 5 band module.
Ok… nog aardig wat mogelijkheden. De DW versies hebben geen Solar?