[NA] Toch weer een Omega

Een tijdje terug heb ik mijn blauwe Seamaster 300 ceramic en blauwe Rolex 114300 verkocht en daar heb ik altijd een beetje spijt van gehad ondanks dat er een hele mooie zwarte Rolex Submariner 114060 voor in de plaats is gekomen.
In mijn 2 horloge collectie (black & white) mistte ik toch het blauw in de verzameling.
Vandaag is daar verandering in gekomen en heb ik weer een blauw horloge aan mijn verzameling mogen toevoegen.
En wat voor een!

Vandaag zijn we ondanks de Sinterklaas drukte het centrum van Nijmegen in geweest en een bakkie gedaan bij mijn favoriete winkel, juwelier Eugene van Baal.
Na het passen van diverse mooie horloges heb ik alles even laten bezinken tijdens het borrelen aan het Koningsplein.
Maar de liefde was er en om 16:30 weer teruggegaan naar van Baal om, vlak voor sluitingstijd, de knoop door te hakken.

Genoeg gebrabbeld, hier komen de foto’s.

Jawel, de Omega Seamaster Diver 300M Omega Co-Axial Master Chronometer, ref: 21030422003001

Ondanks de 1mm extra t.o.v. het oude model een fijne maat

Meteen 2 mooie bladen kunnen scoren

Ook het horloge om gehad met de blauwe rubberen band en dat is ook erg gaaf. Die band gaat uiteraard besteld worden en ideaal voor vakantie en duiken. Hier een idee met een foto van het web

Ik heb ook de zwarte gepast. Ook mooi maar 2 zwarte duikers is teveel van het goede.
Daarbij mistte ik dus het blauw.
Ook heb ik het oudere model in zwart en blauw om gehad ter vergelijking. Zeker ook mooi maar ik heb toch voor het nieuwe model gekozen.
Waarom? Stukje duurder dan het oude model maar het is een erg gaaf horloge waarvan elke millimeter anders is dan het vorige model. Het blauw is anders en meer richting de oudere niet keramische modellen.
Zelf het klikken van de bezel klinkt totaal anders.
Wat mij vooral aansprak aan het nieuwe model zijn de op 2 manieren verstelbare sluiting, de wit keramische cijfers/streepjes op de bezel, de grotere wijzers/markers, de datum op 6 uur, de golfjes op de keramische wijzerplaat en natuurlijk het schitterende in-house 8800 Master Co-Axial Chronometer uurwerk dat te zien is via de glasbodem.

Kortom…zo blij als een klein kind met Smurfen!
:heart_eyes:

138 likes

Gefeliciteerd! Gave versie van een al gaaf model. Geniet er van!

1 like

Super!!:heart_eyes:

1 like

Ziet er super uit. Gefeliciteerd.

1 like

Gefeliciteerd! Mooie aanwinst!

1 like

Hij is echt mooi, gefeliciteerd.

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze vreugdevolle aanwinst!!
Een magnifiek horloge van een befaamd horlogehuis, voor een langdurige polstijd!!
Ik wens je er dan ook een gezegende tijd mee!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Hele mooie! Geniet ervan!

1 like

geweldige omega wat een beauty​:heart_eyes: geniet er van :+1::call_me_hand::+1:

1 like

Die nieuwe is top! Gefeliciteerd.

1 like

Geweldig mooi deze nieuwe versie. :ok_hand: En blauw is the way to go. Van harte met de aanwinst. :+1:

1 like

Gefeliciteerd, mooi man :+1:

1 like

Gefeliciteerd met deze schitterende Seamaster, erg mooi! Veel plezier er mee gewenst.

1 like

Prachtig horloge! Veel plezier ermee. :+1:

1 like

Proficiat met dit schitterende exemplaar!

1 like

WoW gaaf horloge, enjoy!!

1 like

Een toppertje hoor. Van harte gefeliciteerd met deze aanwinst. Heel veel draagplezier gewenst.

1 like

Grappig.
Toen ik de eerste plaatjes van het nieuwe model zag, dacht ik: ’Meh, dat is geen verbetering’.

Maar mán, wat begin ik deze mooi te vinden. :ok_hand:

3 likes

Prachtig! Veel plezier van deze knappe aanwinst.

2 likes

Gefeliciteerd, mooie aanwinst, ook mooi geschreven.

2 likes