Na vanuit de coulissen enkele maanden te hebben rondgespookt op dit forum dan nu een horloge aangeschaft voor mijn 30ste verjaren. Tijd om uit de schaduw te treden.
Ik had niet gedacht dat ik ooit nog zoveel affectie kon voelen voor een ding als vroeger toen ik als puber voor het eerst een Samsung e800 in mijn knoesten mocht houden. Zo’n apparaat wat zo magisch mooi is dat je het op je nachtkastje legt om er 's avonds naar te kijken en naast in slaap te vallen.
Toch is dat weer eens gebeurd na al die jaren met de Black Bay 58. Dit horloge zag ik vóórdat ik dit forum begon te lezen en mensenkindertjes heb ik dit forum zitten doorploegen de afgelopen maanden. Het voornaamste doel daarvan was eigenlijk om een exotisch modelletje te vinden dat wat minder “mainstream” was dan de 58. Liever zou ik niet voor een “hypewatch” gaan was de gedachte. Ik had wel kunnen weten dat dat tevergeefs was want dit horloge raakt alle juiste snaren bij mij. De zelfvoorzienendheid van het automaat, de aansluiting bij mijn garderobe, de speelsheid van de stoute gouden accenten. Over the moon en mijn oude beatertje mag met pensioen.
Het afzweren van ieder stoffelijk bezit resoneerde best aardig bij mij toen ik door Sri Lanka reisde maar wat blijft het toch heerlijk om jezelf iets cadeau te doen. Een daad van passie.
Hartelijk dank aan fijne gozer @luuk voor de koffie, gezelligheid en het geduld.
Heeft iemand hier op het forum misschien de gouden tip voor (1) een mooie schroevendraaier om links te verwijderen van dit horloge (2) een goede tool om bandjes te verwisselen?
De titel begrijp ik niet, maar de NA wel! De BB58 is zo langzamerhand een klassieker geworden op het forum en met goede reden. Prachtige aanwinst en ik wens je veel draagplezier.
Ja, heel tof horloge. Ach, als het een nieuwe buddy for life is… Zelfs de Dalai Lama draagt een mooie Rolex, waarom jij niet een mooie Tudor Veel draagplezier gewenst.
BB58 is geen hypewatch meer. Het is gewoon een goed ontwerp, wel een tikje duur voor een duiker / beater / toolwatch, maar toch voor een redelijke prijs. van een gerespecteerd merk.
Goeie keuze dus.
Zelf ben ik daarvoor bij Baltic, Halios en Serica terecht gekomen, heeft m’n neef een SPB147 gekocht en bestaat er ook nog zoiets als een Oris Sixty-five. Allemaal mooie horloges, maar de BB58 blijft een solide keuze.