NA: Toevallig (?) op huwelijksreis

Toevallig? Het bleek inderdaad met enige toeval zo te zijn dat deze, mijn tot nu toe meest indrukwekkend en luxe horloge, gekocht werd op mijn huwelijksreis.

Ik had al bijna drie jaar geen horloge meer gekocht. Daar er geld nodig was voor een huis, auto en een bruiloft. Maar na al die financieel verstandige beslissingen kreeg ik te maken met kinderlijke opwinding bij het idee dat ik weer op zoek kon naar een horloge. En zo geschiedde.

Het zou ditmaal een gebruikt model worden, zodat ik voor het budget meer te kiezen had. Ik heb vrij feminine polsjes dus het mag niet te groot, 38/39mm. Chronografen ben ik gek op, maar die zijn meestal groter. Toch zijn er voor het budget van rond de 3k en de vereisten in maatvoering enkele enrhousiasmerende horloges te vinden. Hierbij bleven er twee modellen over. Een van Omega en een van Breitling. Een Speedmaster Date en een Chronomat welteverstaan.

Ooit ben ik eens een korte tijd werkzaam geweest bij een juwelier waar ook Breitling werd verkocht. Daarvoor moest ik van Breitling meedoen aan E-learnings om alles over het merk te leren. Hoewel ik dit toen ook voor andere merken gedaan heb, is er toch een bepaalde klik ontstaan met Breitling als merk. Zo had ik voor mezelf de knoop doorgehakt, het moest een Chronomat worden.

Dit was echter best een zoektocht. De eerste generatie vind ik te “vintage” ogen, dus die moest het niet worden. De modellen vanaf '97 vielen mij beter in de smaak. Waar ik alleen niet zo warm voor liep zijn de compleet gepolijste varianten, wat er veruit de meeste zijn. De Chronomat Blackbird is compleet geborsteld, wat weer net een te hoog toolgehalte had.

Toen kwam ik hem tegen, via Chrono24, bij een gerenommeerde juwelier. Half gepolijst half geborsteld. Het horloge was te bezichtigen in Maastricht. En daar zou ik toevallig twee nachtjes naartoe gaan na mijn trouwen. Fingers crossed dat het horloge nog beschikbaar zou zijn.

En ja hoor! Mijn vrouw was geenszins tegen de aankoop, dus het eerste wat we deden na aankomst in Maastricht, was hollen naar de juwelier.

Alle schakels van de band aanwezig, in geweldige staat, doos, papieren, bijgehouden onderhoudsboekje afgestempeld door breitling, nog een onderhoudsbeurt gehad voor verkoop.
Er bestond geen enkele twijfel.
Na een korte onderhandeljng over de prijs, wat me toch weer 100 piek scheelde, overgegaan tot aanschaf. Ik brn er maar wat blij mee!!!

Ik maak eigenlijk nooit foto’s, dus hier een plaatje van de advertentie en een plaatje om de pols:

57 likes

Mooie aanwinst :ok_hand::ok_hand:

1 like

Proficiat met je huwelijk en je mooie Breitling.
Geniet ervan!!:watch:

1 like

Anders had je toch even moeten nadenken over het ontbinden van…

Maar wow wat een prachtig horloge heb je gescoord.
Heel heel mooi.
Gefeliciteerd.

1 like

1 like

Gefeliciteerd!:grinning:

1 like

Mooi hoor! De titel trok m’n aandacht omdat ik even dacht dat de huwelijksreis toevallig was :sweat_smile:

1 like

Dubbele felicitaties :partying_face:

1 like

Mooie aanwinst :+1:t2:

1 like

Helemaal top deze Chronomat!
Prachtig merk dat Breitling.
Geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd !
Mooi horloge

1 like

Gefeliciteerd met deze gave, bijzondere aankoop en jullie huwelijk! Geniet ervan.

1 like

Mooi verhaal en prima aanwinst; gefeliciteerd!

1 like

Mooi verhaal en een heerlijke Chronomat!

Geniet van deze NA.

1 like

Inderdaad een mooi verhaal. Dubbel gefeliciteerd :clinking_glasses:

1 like

Mooi verhaal, toffe aanwinst!

1 like

Mooie aanwinst! Geniet ervan

1 like

Ziet er goed uit :ok_hand:

Wat een text…
Mooi ding

Heel mooi horloge. En natuurlijk gefeliciteerd! Iedere dag een mooi symbool aan je pols van een heel gelukkig moment. Als het je een keer tegenzit kijk je op je horloge en zie je weer waar je het voor doet.