Hier mijn laatste NA voor het jaar, na een geweldige G-Shock Square grail GW-S5600-1JF , een G-Shock fitness horloge (pfew - OVERKILL voor een zetelzitter)
en een geweldige Timex Three GMT
èn een G-Shock Mudman G-9100
, mag ik jullie voorstellen aan mijn laatste grail. Een grail kan ook bescheiden zijn!
Na een redelijk moeilijk jaar omwille van werk-gerelateerde problemen (faillissement van mijn werkgever) waar ik meestal gewoon heb toegekeken van de zijlijn op het forum, vond ik dat samen met mijn nieuwe job het ook tijd was een nieuw horloge en daarmee het jaar in schoonheid afsluiten met een NA post. you guys and girls horloge liefhebbers.
Hier is hij, de ECB-10TMS-1AER.
Limited edition Tom’s Casio Edifice
Introductie van de tweede TOM’s Limited Edition-samenwerking met EDIFICE, de hoogwaardige metalen chronograaf die zijn 20-jarig jubileum viert. TOM’S, opgericht in 1974, is een bekend Japans raceteam en CASIO EDIFICE is hun trotse supporter sinds 2013. TOM’S was de 2020 Series-kampioen van Super Formula, het toppunt van de Japanse formule-autoserie en de 2020 Team Champion van de Super GT, de toprace van de Japanse toerwagenreeks. Deze en andere prestaties geven TOM’s claim het topteam van heel Japan te zijn. Dit samenwerkingsmodel is ontworpen in samenwerking met de teamleden van TOM en is gebaseerd op de nieuwe EDIFICE ECB-10, die telefoonkoppeling ondersteunt.
De kleurcombinatie sprak me meteen aan, dat geweldige rood en zwart, toetsen carbon, mat en geborstelde case. Heel lekker.
Zijn 48mm draagt desondankt heel comfortabel en ik heb vandaag al heel veel plezier gehad met het verwijderen van de metalen (Tom’s branded) keeper. Man wat was me dat een slechte en oncomfortabele keeper. Laten we zeggen dat het geen bandenswapper is.
Functies : standaard Casio functies met een nieuwigheid in de connected app : hij synchroniseert jouw (mijn) agenda met het horloge en geeft notificaties bij aanvang van je volgende meeting - of zoiets.
Nu ja, daar was het me niet om te doen, ik wou nog maar eens een race-themed horloge dat nog eens dagelijks bruikbaar was, een paar handige functies had en ook nog eens (voor mij) betaalbaar.
Lume heeft hij ook, maar dat lijkt me irrelevant gezien dat er dubbele verlichting op zit, een voor de dial en een voor het lcd gedeelte.
Dat hij tegen een stoot kan wil ik wel geloven, het is tenslotte een Casio. Wet het extra leuk maakt is het saffier glas. Daar hoeft geen extra uitleg bij.
Genoeg uitleg. Hier zijn de foto’s.
Bedankt voor het kijken en tot de volgende!