Een hele mooie NA. Gisteren was ik op Marktplaats aan het kijken voor een vintage duiker en daar vond ik deze Topaz. Het is dan wel geen echte duiker, maar heeft wel de looks. Maar ik vond de wijzerplaat zo mooi, dat ik hem niet kon laten liggen. Bovendien hoefde ik er niet heel ver voor te rijden, dus die keuze was snel gemaakt.
Het horloge zelf is in zeer goede staat, er is nauwelijks een krasje op te vinden. De oranje NATO laat ik voorlopig zitten, ik vind het wel vrolijk staan. Het enige, wat me een beetje stoort, dat is de binnen bezel. Die zit niet helemaal juist. Ik moet nog kijken, of ik daar iets aan kan doen. Maar er zit wel een deksel van Secura op.
Er zou een Ronda-Matic 1239-21 in moeten zitten, maar voorlopig laat ik de kast nog even dicht. Eerst zo eens even genieten van dit horloge.
Hij is leuk! Ik kan me voorstelken dat je ernaar wil t blijven kijken.
Inderdaad een tof horloge Patrick.
De verchroomde kast is ook nog zeer netjes.
Zie meerdere foto’s op het interwebs, waarbij de innerbezel scheef zit. Veelvoorkomend dus.
Ronda automaat uurwerkje inderdaad. Zeker leuk
Mooie staat! Seventies Swagger!
Een toffe NA. Veel draagplezier gewenst.
Gave aanwinst! Weet je uit welk jaar deze is? En wat is het formaat?
Toffe en bijzondere NA. Proficiat
Ik heb geen idee uit welk jaar, maar deze zijn wel in de jaren 70 gebouwd. Dus ruimschoots vintage.
Afmetingen 41x45mm
Doet me heel erg denken aan een hamilton pan europ die ik ooit had. Mooi hoor.
Wat een fraaie Worldtimer. Bepaald geen dertien in een dozijn. Dat oranje bandje staat hem goed, weet je ook waar hij origineel op kwam?
Dat moet een tropic zijn geweest. Die zou me toch niet om de pols passen…
Bedoel je wellicht Sicura?
Prachtig horloge en de nato gaat prima
Nice! Veel plezier emee!