Ik heb deze week een nieuw horloge binnen gekregen.
Een horloge dat ik, als je het me een tijdje geleden zou vragen, dacht nooit te dragen. Te chique, te klein etc.
Echter was de zucht naar wat nieuws en kostte dit me geen nier. Daar was hij dus:
Tof horloge, is eens wat anders. Heeft wat weg van de PP 5024.
Zelf doe ik ook een suede band op een horloge als ik m wat rustiger wil maken. Met een blauwe plaat zou mijn advies zijn om een bruine suede band er op te zetten die een ondertoon van blauw of grijs heeft. Dus geen warm bruin, maar koud bruin.
Ik heb - na heel wat trial & error - voor mezelf geleerd dat een band een boventoon en een ondertoon heeft, en dat de combi bepaald of de band goed gaat staan bij je horloge.
Voorbeeld: deze twee banden zijn allebei ‘bruin’ maar die eerste is warm-bruin en die tweede is koud-bruin.
Ik zou gokken dat, in dit voorbeeld, de coral-suede een goede combi is, omdat de plaat blauw is.
Voor de blauwe variant zou ik misschien de donkerbruine kiezen. Die nubuck band maakt hem meteen sportiever. Wel is deze band iets dikker aan de springbarzijde waardoor het even priegelen is met bevestigen, maar als ie eenmaal zit is het prima.