NA topic & banden advies vraag

Ik heb deze week een nieuw horloge binnen gekregen.
Een horloge dat ik, als je het me een tijdje geleden zou vragen, dacht nooit te dragen. Te chique, te klein etc.

Echter was de zucht naar wat nieuws en kostte dit me geen nier. Daar was hij dus:

De Oris Rectangular

Niet mijn eigen foto want: ik heb dat bandje er direct afgehaald. Te chique.

Ik draag zelden overhemden en zoek naar een bandjes combi die hem wat draagbaarder maakt. Tot nu heb ik dit geprobeerd:

Hebben jullie toffe ideeën die hem wat stoerder maakt?

38 likes

Laatste bandje staat m prima.

Dit horloge stoer maken… ik denk niet dat dat gaat lukken… Blijft een netter horloge.

Zou eraan proberen te wennen en anders flipperen.

Bruin/cognac safiano zou mss nog wel werken.

8 likes

Ok, misschien is stoer wat verkeerd verwoord.

Iets draagbaarder denk ik. Ik ben stoer genoeg hem te rocken op een tof bandje. Niet stoer genoeg voor dat gladde leer.

2 likes

Ik denk t wel.

Zou zoiets werken voor je? Tis geen glad leer.

2 likes

Vind die 1e band wel heel erg gaaf eigenlijk :+1:t2:

3 likes

Die is ook tof ja!

Ik heb ook zo’n licht suede bandje van watchpouch geprobeerd maar dat vond ik niet zo tof.

:point_up_2:t2:

1 like

Nadeel is dat dit kwalitatief niet veel is. Daarom zoek ik een passend alternatief.

De rechter. Vond ik ook het lekkerst op de VC.

4 likes

Niet stoerder maken, het laatste bandje vind ik ook het beste passen. Heel mooi horloge!

1 like

Hup, snel op nato dan maar :wink:

Die bruine staat hem goed.

1 like

Zo iets heb ik ook nog liggen voor.mijn Zenith. Ga ik morgen eens proberen.

1 like

:astonished::grin:

1 like

Die heb ik ook in 19mm. Ga ik morgen eens proberen.

Dat is wel echt chuck norris cool!

1 like

Tof horloge, is eens wat anders. Heeft wat weg van de PP 5024.

Zelf doe ik ook een suede band op een horloge als ik m wat rustiger wil maken. Met een blauwe plaat zou mijn advies zijn om een bruine suede band er op te zetten die een ondertoon van blauw of grijs heeft. Dus geen warm bruin, maar koud bruin.

P.S. is er ook een foto van de gesp?

Wat bedoel je hier precies mee?

Band op plaatje 3 en 4 vind ik anders zeer goed en stoer staan. Benieuwd wat het wordt.

1 like

Ik heb - na heel wat trial & error - voor mezelf geleerd dat een band een boventoon en een ondertoon heeft, en dat de combi bepaald of de band goed gaat staan bij je horloge.

Voorbeeld: deze twee banden zijn allebei ‘bruin’ maar die eerste is warm-bruin en die tweede is koud-bruin.

Ik zou gokken dat, in dit voorbeeld, de coral-suede een goede combi is, omdat de plaat blauw is.

1 like

Ik denk dat je hier best een punt hebt.

Deze stond er imo niet zo goed op:

Die Coral die je stuurt lijkt meer op dat bandje van mijn foto 3 en 4. Die stond idd wel tof.

Ik draag mijn grijze rectangular op de whisky mountain bear van Fluco

Voor de blauwe variant zou ik misschien de donkerbruine kiezen. Die nubuck band maakt hem meteen sportiever. Wel is deze band iets dikker aan de springbarzijde waardoor het even priegelen is met bevestigen, maar als ie eenmaal zit is het prima.

3 likes