NA: Tour le Horlogerie, Enicar formidable

Beste horlogevrienden, schrijven over horloge’s mag op zich geen therapie zijn. Erger is de hongerige verslaving die knaagt als je al tijden opzoek bent naar een horloge van zuiver edelmetaal. Zwervend langs Venduhuizen in Amsterdam en marktplaats leerde dat deze “tour de horlogerie” eindeloos moeilijk is. Uitgangspunt was een gouden vintage horloge bijna maagdelijknieuw en liefst zestiger jaren mintconditie dus staat 1 (zeer goed) Ach… de lat dat zijn wij en de hoogte die bepaal jij uit een bekende t.v.-reklame toch had ik hem vrij snel gevonden en niet eens zo ver van huis ! Ik laat jullie niet langer in spanning, zeker geen onbekend horloge want ik tover uit de horlogehoed …….tromgeroffel….…een gouden Enicar Seapearl Ultrasonic. Blij verrast werd dit juweel al eerder op het horlogeforum aangeboden. Deze Enicar had de goudkoorts overleeft en was niet roemloos in een smelpot belandt. Erg maar waar, voor sommige horlogebrands telt de goudwaarde zwaarder dan de horlogewaarde. Dit moest en zou hem gaan worden. Mijn onbedwingbare flippermodus was flink aangewakkerd, een onstuitbaar verlangen maakte zich van mij meester. O wie red mij uit deze benarde situatie. Er schijnen veel mensen aan te lijden hoor ik vaak. Ik dwaal af, snel terug naar het horloge.
De eigenaar was niet vies van een in, uit,omruil avontuur en de flipperdeal was binnen no-time in mijn gezellige Amsterdamse stamcafe anno 1890 bezegelt. Een leuke deal. WOW I’ve got him het zeepareltje :smile:

21 likes

Mooie aanwinst, veel plezier ermee!

Leuk geschreven en prachtig horloge!

Prachtige aanwinst!

Mooi mooi! Geniet er van :slight_smile:

Leuk te zien dat deze verder doorgeruild wordt.

Vond het zelf een dik horloge en zoals gezegd in een uitzonderlijke staat.
De Heuer aan mijn pols momenteel herinnert me aan de eerste ruildeal uit het leven van dat horlogetje :wink:

Mijn beste,

Een mooi verhaal en een pracht van een horloge!!
Ik wens je er vele memorabele momenten mee.:four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Hoi Cody, ik was een beetje moe van 316L-staal en na zoveel ETA 2824-2 adepten wil je eens iets anders. Liefst klein van formaat voor mijn smallere pols en mede door jouw topic, fotopresentatie met oud foldermateriaaal gaf de doorslag. Gouden uurmarkers en piepkleine sec. markers ook in goud oogstrelend. Dit zocht ik al heel lang. :heart_eyes: en Jeroen ook blij blij blij. Een zeer geslaagde dinsdagmiddag voor iedereen ! greets Martin.

1 like

Het is een topper, Martin. Was leuk om te zien hoe blij je ermee bent!

En @GhentWatch, ook leuk dat jij nog zo blij bent met de Heuer!

Ik heb nu een leuke Damasko om de pols, dus ik ben ook in mijn nopjes :wink:

1 like


En een volgende keer in
Bar anno 1890 ben ik er wel bij, ja? :wink:

Prachtig horloge! Enjoy :slight_smile:

Schitterend horloge met dito band, die wil je nooit meer kwijt.

Heel mooi. Draag deze beauty met trots!

Forumleden, dank voor alle spontane reaktie’s en de aandacht die het horlogemerk Enicar verdient ! greets nitram

1 like