Mooi hoor, veel draagplezier!
Mooi!
Kun je nu ook een topic beginnen met “Show your tourbillion” of “tourbillion only”
Prachtig horloge gefeliciteerd
Haha gaat een eenzame topic worden gok ik zo
Heel gaaf horloge, sowieso de plaat is super netjes. Geniet ervan
Misschien nog een domme vraag; maar hoeveel onderhoud zit er ongeveer aan zo’n tourbillon?
Ik vind deze namelijk wel aardig.
Ik heb het persoonlijk nog niet ondervonden maar het zal hetzelfde zijn als elke andere soort horloge. Om de paar jaar een servicebeurt.
Ik heb mijn horloge onder een microscope gezet en zag wel olie bij de juwelen. Sugess lijkt wel kwaliteit te leveren.
Gefeliciteerd, ziet er heel leuk uit. Vooral gezien de prijs. Ben benieuwd hoe zo een horloge het over een tijdje doet.
Gefeliciteerd! Leuk hoor!
Heel mooi! Nog nooit van dit merk gehoord. Ben direct info en filmpjes aan het opzoeken. Veel draagplezier!
Idd --> ???
Wat is en doet dat?
Chique horloge !
Een tourbillon is een uitvinding van meneer Breguet hemzelf. Het was bedacht in de tijd van de zakhorloges en moest een probleem oplossen, namelijk het effect van zwaartekracht opheffen op het balans van den zakhorloge. Doordat een zakhorloge bijna altijd in 1 positie zat, was dit nadelig voor het bijhouden van de tijd. Breguet kwam toen met de tourbillon. Een balans die naast links en rechts draaiend, ook nog eens 360 graden om zijn eigen as heen draait in 1 minuut. Hierdoor kwam de balans, ondanks de fysieke 1 positie van een zakhorloge, ook in andere posities en dit was gunstig voor het bijhouden van de tijd.
Ik denk dat dit ergens in 1816 was.
Mooi hoor.
Gaat op mijn lijstje komen voor 2021.