Ik post niet vaak wat, maar ik dacht, deze zondag er maar een te posten. Toen ik horloge begon te verzamelen, kocht ik natuurlijk Quartz. Met name Seiko. Ik was daar echt fan van. Ik kocht via een kennis een soort van duik horloge, een Sport 100. Bleek een 007 (James Bond) te zijn. Gedragen door Roger Moore. Ik heb deze aan een familie lid gegeven, nadat ik een duik horloge kocht, ook van Seiko, de bekende ‘Arnie’. Heb ik nog. Maar niet meer intact. Waterschade. Ik was een keer vergeten de kroon dicht te draaien! . Daarnaar een Seiko Lasale. Een hele platte, met goud laagjes tussen de schakels. Allemaal leuk en aardig. Ik verzamelde nog meer, vooral Seiko. Had nog een 5e liggen. Mn eerste automaat. Todat ik de mechanische wereld ontdekte. Hand opwinding, automaten, vintage enz. Is was opeens m’n trek in quarts kwijt. Heb ze allemaal verkocht. Nu na jaren van mechanische horloges, van Anonimo tot Junghans tot Baume Mercier, Oris, Fortis enz, kwamen er opeens een paar quartzen tussendoor. Voornamelijk G-shock. Ik vond ze opeens weer heel erg leuk en draag ze zonder schaamte! Had nog een keer een Tissot t-touch gekocht! Nu heb ik een Hamilton (chronograaf automaat) liggen voor onderhoud en kleine reparatie. Toch weer een kostenpost van dikke €300. Maar ik heb het er voor over. Via een forumlid kreeg ik de tip van de reparatieservice van Hamilton. Ik moet zeggen, hij moet nog retour komen, maar het is zeer verzorgd. Maar het lijkt alsof ik niet zo snel meer mechanische koop. Ik weet niet precies waarom, maar wellicht is de romantiek erin krimpende of, en dat denk ik eerder, gewoon meer balans tussen dat wat met quarts mogelijk is en wat mechanisch bied. Zo heb ik twee jaar geleden een Seiko Astro gekocht, solar enz. Echt handig en ik moet zeggen qua design supermooie met een prachtige wijzerplaat en shining indexen. Ik ben best gecharmeerd van dat soort ‘totaal probleem oplossers’. Perpetual calendar, solar, eco-drive enz. Mijn nieuwste aanwinst is de Citizen Promaster Skyhawk. Daar zit echt alles op! Bijzonder gaaf. Toch was dat ook weer een drempel. ’ ga ik een Citizen kopen’. Een juwelier bracht mee eens een paar jaar geleden op de gedachte om eens naar dat merk te kijken en vooral naar het innovatieve aspect. Ik twijfelde, maar ben toch overstag. En, deze week komt ie binnen dan, maar ik heb Citizen toch tot een merk gepositioneerd welke de moeite waard is en respect verdient. Dus, ik ga steeds verder met de journey van horloge verzamelen en ervan genieten!
stoer ding! leuk merk ook
Mijn beste,
Dat is waar het om gaat!!
“Er lekker van genieten”!!
En er valt veel te genieten, van de rijk getalenteerde wijzerplaat.
Orologio Signaturis Temporis
Heel mooi. Veel plezier ermee.
Gefeliciteerd! Gaaf horloge!
Citizen is Gefeliciteerd met je NA
Proficiat met de nieuwe Citizen
Ik heb vorige week mijn “oude” Khaki King laten opsturen naar Hamilton. Prijsindicatie is 230€ voor een volledig onderhoud. Dit ging een 4-tal weken duren. Ik kijk er wel naar uit om hem opnieuw te dragen EN of het mij inderdaad 230€ zal kosten
Proficiat met deze mooie aanwinst… !
Gefeliciteerd
Lekkere klatser en verder gewoon aanschaffen wat jou aanstaat: genieten!
Lekker hoor, leuke aanwinst.
Stoer horloge , geniet ervan
Love Citizen, “compleet” horloge!
Tof ding
Wel draagplezier gewenst! Mooie aankoop.
Mooi horloge hoor.
Kei gaaf gefeliciteerd
Gefeliciteerd met je NA!
Gefeliciteerd, geniet ervan
Dat is het belangrijkste.
Wat Citizen betreft, een heerlijk merk. Kwaliteit. Heb er meerdere gehad, werkelijk nooit gezeur mee .