@DTWO, check de website, want de huidige serie wordt eind deze maand ‘officieel’ gewoon verkrijgbaar.
Wat voor mij het verschil maakt is dat in dit geval het om een kroon gaat, die de binnenring bedient. Het ding draait en je kunt er iets mee zeg maar. Bij de Omega Seamaster is het -bij mijn weten- enkel de helium release, oftewel een functie waar je met circa 99,999% zekerheid nooit iets gaat doen. In mijn ogen daardoor meer een soort puist. Maar goed, ook vreemd wellicht.
Goed om te weten! Al hou ik bij microbrands toch altijd wel een flinke slag om de arm als het gaat om planningen, zeker de laatste tijd met al die Covid-gerelateerd vertragingen bij leveranciers e.d. Ik geloof he als de nieuwsbrief van Jon weer binnenkomt!
En ik denk dat het dan de blauwe Venturer wordt, alhoewel ik de groene Commuter ook heel gaaf vind.
Gefeliciteerd! Ik heb de groene Commuter hoog op m’n wensenlijst staan.
Ik vind 2 zaken ruimte geven voor verbetering:
- de wijzers ietsje slanker à la het R…x model waar ie duidelijk op gebaseerd is.
- de tekst ‘Automatic’ vervangen met Commuter. En evt. kleiner/lager plaatsen.
Wat punt 2 betreft, ik vond dat zo jammer bij de Freediver; want de v2 versie had gewoon mooi ‘Freediver’ op de dial staan en v3 ineens ‘automatic’. Vind ik weinig onderscheidend. Ik snap het minimalistische van die dials absoluut, maar een mooie typenaam zie ik liever dan algemene termen zoals ‘automatic’ of ‘WR 200m’.
mooi!!
Ik heb zelf de zwarte maar deze kleur groen is wel heel nice, en een goede combi met dat oranje