NA: 'Tropic' Eterna Kontiki 20

Flink gebruikt horloge, originele band matig gerepareerd met niet-originele onderdelen. Ooit eens een mooiere voor zoeken. Endlinks kloppen wel, voor zover ik momenteel heb kunnen nagaan. Leuk ‘jeans’ thema zo in totaal.

Mooi horloge. Ontzettend gave wijzerplaat!
Zelf zou ik de band eraf halen en een blauw leren band eraan zetten of een band van pilotenleer :stuck_out_tongue:

mvg Melvin

Mooi horloge dat met een leren bandje inderdaad erg mooi zou uitkomen.

Heel mooi! Ik vind de veroudering van de wijzerplaat best goed staan zo :slight_smile:

uhhhh…

" Commissie t.b.v. ter-discussie-stelling van datumaanduiding op polshorloges. "

Maar wel mooi hoor.

Mooie klok, nog nooit eerder gezien.

Leuke horloges die Kontiki’s ,ik heb een bijna zelfde als jij hebt ,ook met de gay freres band .
De 1e eigenaar was zo vriendelijk om behalve het doosje ook de labels en gebruikershandleiding te bewaren.

Mooi hoor (tu)

gekkehuus, wat briljant, die handleiding. Zojuist geprobeerd en die datumverstelling (met het verder uittrekken en weer induwen van de kroon) werkt bij mijn exemplaar ook prima! Wist ik niet en heb ik in deze vorm ook nooit eerder gezien. Dank!

Top dat het bij jou horloge op dezelfde manier gaat , glad i could help .

Ja doorleefd en daarom mooi, proficiat!

mvg

Frans53 Schreef:

Ja doorleefd en daarom mooi, proficiat!

mvg

+1 (hier ook nog maar even;)

Bijzonder, proficiat!

Met de nieuwe software komen ineens oude onderwerpen weer ‘in het zicht’. Leuk.

Dit horloge heeft een hele tijd in de kast gelegen. Hij stopte en het uurwerk was volgens mijn horlogemaker tot op de (spreekwoordelijke) draad versleten. Uiteindelijk vond ik een Kontiki met een goed uurwerk, te duur omdat de eBay verkoper de afmeting had overdreven (het was een 35 mm variant en geen 38 mm). Bovendien was het uurwerk iets te klein. Tóch (met maatwerk spacer) als donor laten gebruiken. Ligt nu vanwege nieuw glaasje nog bij de reparateur, maar draag ik dus deze zomer met (betere GF band als ‘beat-up’ liefhebbershorloge).