Een verloving dus. Hoe zoiets allemaal tot stand komt zullen velen van jullie weten, dus dat zal ik achterwege laten.
Sinds ons zomerse bezoek aan de tudor boutique dit jaar waar mijn dame haar eerste “echte” horloge in bezit kreeg heeft ze het horloge virus ook wel te pakken.
Vorige week kwam ik,volgens mij via dit forum, online prachtige plaatjes tegen van een “1966 lady datejust 6520 met Florentine finish. 18k goud. Verse service en nieuw glaasje.
Deze stond te koop bij het hier bekende Amsterdam watch company.
Prachtige foto’s van de unieke afwerking waren voor mij reden om te gaan “kijken”
Mezelf kennende is kijken altijd kopen, maar wie weet twijfel ik of ben ik niet overtuigd wanneer ik het in handen heb. Reden daarvoor is dat het horloge slechts 24mm is en er bij staat dat de Max polsmaat 16cm is voor de band.
Haar tudor is 28mm en dit vind ik al zeker niet te groot zeg maar en haar polsmaat vragen maakt verdacht hè…
Voor een aanzoek kom je natuurlijk niet eerst even samen passen of het wel staat…
Enfin. Gebeld met AWCo en zeer vriendelijke te woord gestaan en een afspraak was gemaakt voor dezelfde dag.
De vreselijke filerit + omleidingen en parkeerplaats tekort van hartje Amsterdam ook weer eens meegemaakt. Lekker begin laten we maar zeggen.
Aangekomen ben ik door Frans (de eigenaar denk ik) zeer goed geholpen en geadviseerd. Alle tijd kreeg ik, maar gelukkig had ik niet heel veel tijd nodig. De deal beklonken en daarbij een leuk cadeau ontvangen omdat het voor een aanzoek was.
Alle lof voor Frans en zijn zaak. Hier kom ik graag weer terug als ik weer eens geld heb.
Vanwege dit aanzoek plan kon ik dus niet bij het HF diner zijn… sorry.
Het aanzoek werd geaccepteerd gelukkig en ze was omver geblazen van de schoonheid van dit horloge.
Het moet misschien je smaak zijn, maar wij vinden hem beide prachtig. Na het passen (past net godzijdank) hebben we er nog een tijd naar gekeken en daarna… je kent het wel.
En ze leefden nog lang en gelukkig blablablabla… goed dan, hier komen de foto’s:
Gefeliciteerd met zowel het horloge als aanstaande bruiloft, dit “foutje” gaat je veel geld kosten maar alles voor de meid
En dan nu de grote vraag: wat wordt jouw trouwhorloge?
Goede vraag… we wachten sowieso even de hele Corona periode af denk ik. Dus tijd genoeg om over na te denken.
Persoonlijk zou ik een geelgouden DD president met helemaal clean zwarte plaat wel wat vinden, maar dat maakt de prijs van ene bruiloft gelijk x2
Ik ben niet zo’n grote fan van Rolex en al helemaal niet van gouden horloges (komt goed uit… Toch buiten budget). Toch vind ik dit horloge echt enorm mooi, een van de mooiste horloges die ik heb gezien.
Oh ja, die recente aanschaf is ook heel erg bijzonder!