NA Tudor 79170 Big Block

Zoals jullie in het lichtblauwe gedeelte hebben kunnen lezen ben ik al een tijdje op zoek naar een Todor big block.
Net toen ik overwoog niet meer verder te zoeken en “dan maar” voor een explorer 2 te gaan liep ik drie dagen geleden tegen een in Nederland te koop staande 79170 aan. In een goede staat en met een (naar het schijnt) vrij ongebruikelijke roze verkleuring van de dial wanneer de lichtval goed is.

Na vlotte communicatie met Tobias van Amsterdam Vintage Times een redelijke prijs overeen gekomen en gisteravond afgereisd naar Utrecht.

Na een leuk gesprek over horloges en zijn horloge handel (met goede en slechte ervaringen) en onder het genot van een goede cappuccino de Tudor in ontvangst genomen.

De eerste gedachte was dat de enorme kast eigenlijk kleiner was dan verwacht (draag normaal een steelfish welke door de caseback erg hoog draagt). Daarna verbaast gekeken hoe de dial van helder zilver naar champagne en daarna zalmroze (beetje de kleur van gepoetst rood koper). Ik weet niet of dit normaal is (vermoed van niet) maar ben verliefd op de dial!

Al met al een leuke ervaring en een gelukkig mens nu ik op de bank naar dit schitterende horloge kan zitten kijken. Een waardige opvolger voor de Tudor sub welke ik onlangs verkocht heb.

Volgende project de steelfish omruilen voor een explorer 2, maar nu eerst: plaatjes!!!

40 likes

Prachtig! , de verkleuring lijkt me een genot voor het oog.
Typisch een horloge waar je minuten lang naar staart en geen flauw idee hebt hoe laat het is. :sunglasses:

3 likes

Prachtig horloge! Gefeliciteerd en veel plezier ermee.
Grtz

1 like

In een woord: PRACHTIG!

1 like

Heel mooi horloge, geniet er van in goede gezondheid.

1 like

Mooie klok hoor ,gefeliciteerd

1 like

Schitterend horloge :thumbsup:
Ik ben ook opzoek geweest maar dan naar de 79280, de Daytona neef zeg maar.
Maar dit is werkelijk een mooi exemplaar !!

Veel (draag)plezier ermee.
Pieter.

1 like

Vette klok​:+1::+1:

1 like

Die dial, fantastisch! Gefeliciteerd en veel kijk/draagplezier. Topper.

1 like

Mooie klok en zeer fascinerende dial… :relaxed:

Heel veel plezier ermee gewenst! :+1:

1 like

Prachtige aanwinst! Mooi formaat, gave wijzerplaat, sympathiek merk. Proficiat!

1 like

Nice! Toch maar eens kijken wat dat moet kosten tegenwoordig… heb je een volledige set?

1 like

Helaas geen full set. Doos omdoos boekje en vertaling van de garantie aanwezig het document zelf helaas niet.

Fraaie tudor! Ik heb de 79280.

eniet ervan ik heb deze

3 likes

Dit was ook al de datona neef maar snap wat je bedoeld een 72x00 ligt er vwb kastvorm dichterbij.
En zijn een stuk goedkoper… wel gaan voor de pre tiger met Rolex kroontjes ipv shield zou ik zeggen

1 like

Een top stuk, proficiat

1 like

Mijn beste,

Man man man, wat een pracht klok!!
Chapeau.:+1:
Ik wens je derhalve veel plezier met het dragen van deze fortuinlijke Tudor!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!! :first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Erg gaaf dit. Heb het kwijlbakje weer tevoorschijn gehaald :wink:. Enjoy!

1 like

Mooi horloge hoor en wat een top kleur

1 like

Prachtig horloge :+1:

1 like