Zojuist door ups bezorgd een in perfecte staat verkerende tudor 79280 post tiger.
Deze tijdens een middagje browsen gevonden bij een juwelier en gekocht om waarschijnlijk snel weer door te verkopen (koper is er al komt dus ook niet in het blauwe gedeelte!). Volledige set en in perfecte staat. Ik moet zeggen dat het horloge mij positief verrast zeker gezien prijs/kwaliteit. In een ander topic werd al gezegd ‘poor men’s sub’. Wellicht dit wel 'poor men’s daytona ). Plaat varieert in het licht van bijna zwart naar donkerblauw naar blauw/paars.
Twijfel nu zelf om hem zelf te houden. Ik ben echter aan het trachten een voor mij perfect trio te bemachtigen.
Rolex gmt2c (is al in bezit en deze kan formeel/casual gedragen worden)
Kandidaat voor een chrono (kan deze zijn maar ik dacht ook aan een omega speedmaster)
Dikke duiker. Ik heb nu een pam24c in bezit maar ik zit te twijfelen om deze te flippen tegen de omega planet ocean liquid metal limited. Met 42mm wellicht net een betere maat voor mijn 17,5cm polsen (Dat is de reden dat ik de deepsea heb verkocht (zie eerder NA topic), deze was iets te groot en te dik)
Als duiker komt ook nog de 16600 dweller in beeld maar wellicht teveel overlap met de gmt?
Zoals ik al zei. Deze gaat in principe direct door. Wilde hem enkel ff laten zien want je ziet hem niet veel.
Ik heb besloten om eerst een speedy naast de gmt2c te kiezen.
Uiteindelijk vind ik het wel leuk om modellen te hebben waar een merk groot mee is geworden. Voor omega de speedy. Voor Rolex heb ik nu de gmt2 wellicht ooit flipperen voor een sub.
Nog ideeen voor een ander icoon (budget in nette staat onder de 5k)
Gezien deze Tudor ook een chrono is zou ik de Tudor weg doen en een Speedmaster daarvoor in de plaats doen. De speedmaster is voor mij de chrono der chrono’s, maar voorlopig nog ver buiten mijn budget (ik kijk momenteel naar Oris, maar met een schuin oog ook naar een (2e hands Carrera chrono).
Voor duikers zijn er zoveel opties. Je moet echter oppassen dat je niet met een duiker naar huis gaat die lijkt op je Rolex. Dat zou zonde zijn van een trio-collectie. Voor een duiker zou je misschien bij Oris kunnen kijken. Aardig eigen gezicht hebben die. Seiko kan ook, heel veel leuke duikers, maar gezien je keuzes denk ik dat je graag meer uitgeeft aan een klok dan een paar honderd euro.
PS: de Tudor vind ik niet mooi, geen enkele tot nu toe geziene Tudor vind ik mooi trouwens.
Ik ben fan van deze Tudor daytona’s heb er zelf ook eentje. Ik had zo’n blauwe maar vond net die kleurstelling niet mooi en heb hem ingeruild voor een donkergrijze die nooit meer weg gaat. Dus snap best dat je deze weer doorschuift! Ander icoom? Blancpain phantoms als je een duiker zoekt!
Vindt de bezel te druk en storend, maar dat vind ik ook bij een Omega Speedmaster, persoonlijke keuze.
Net onder de 5k, wellicht een mooie Panerai Luminor of sumursible