Fijn dat ik vanochtend een jongere liefhebber, zoon van een mede HF-lid, blij heb kunnen maken met de Junghans Max Bill Chronoscope. Vervolgens een strap naar België gestuurd. Daarna het ‘verdiende geld’ meteen naar het einde van de bewoonde wereld (Bergen op Zoom) gebracht en mijn zwarte Tudor BB58 ingeruild tegen de zilveren versie. Diagnose die gesteld is: flipperitis met al veel mutaties een dus niet vatbaar voor allerlei vaccinaties (die ik ook allemaal al heb).
Al veel gelezen natuurlijk en tot de conclusie gekomen dat je eigenlijk helemaal geen zilver moet gebruiken voor een horloge: zacht en verkleurd. Kijkglaasje om het saaie uurwerk te bekijken maakt het geheel iets dikker en lukt bovendien ook überhaupt niet door de strap die het bedekt. But… uitgekeken op mijn BB58 maar de maat bevalt wel prima. En grijs is blijkbaar een kleur (is het wel een kleur?) waar ik blij van word. Dus… toch de ‘925’ halen! En bij Jeroen (wristcandy) is het prettig zaken doen!
Paar uur later en het bevalt gelukkig nog steeds . Snelle foto gemaakt van de collectie ‘five shades of grey’, zie nu dat ik mijn GS SBGV245 nog niet had getoond hier. Bij deze, voila!