NA: Tudor Black Bay 36

We schrijven zaterdag 11 april 2020. Een dag die begon en eindigde met een knal. Hierbij mijn eerste NA verslag op HF.

De eerste knal was een mindere en niet bedoelde. Bij het verlaten van het parkeerterrein van de lokale kruidenier, zat een zuiderbuur niet helemaal op te letten en parkeerde haar voiture zo in de achterbak. Uiteraard balen en de boel werd netjes afgehandeld, maar ik liet mijn dag er niet door vergallen, want ik had namelijk in de middag een afspraak staan bij Pertijs in Breda.

Inmiddels ben ik al enkele maanden op zoek naar een nieuwe klok en een aardig rijtje is voorbij gekomen. Zowel in het hoofd als ook om de pols om te passen.

Uiteindelijk het besluit genomen te gaan voor een Tudor en ik had voor mezelf 2 opties. De Black Bay 36 met zwarte dial of de Black Bay M79230N-0009.

Toch twee verschillende horloges qua uiterlijk en binnenwerk. In eerste instantie wilde ik gaan voor de M79230N-0009, maar sinds ik de laatste week ook meer foto’s zag de BB36, van onder andere @Stefanmol dacht oooow dat is ook een erg mooie klok.

Afijn, door Jean-Paul van Pertijs erg netjes geholpen en leuke gesprekken later en vooral getreuzel van mijn zijde :slight_smile:, de knoop door gehakt voor de BB36.

Wat voor mijn doorslaggevend was, was het comfort van de band en met name de hoogte van de kast. En het feit dat je er toch makkelijk andere banden op kunt zetten om het uiterlijk aan te passen. Al moet ik zeggen dat ik wel erg moest wennen aan de grootte. Ben gewend om normaal 40mm te dragen. Tijdens het passen werd dat al minder, gelukkig.

Inmiddels mag ik hem nu een dag dragen en hij voelt erg prettig aan de pols. Kortom de nieuwe BB36
Was de tweede knal, maar wel een hele positieve.

En uiteraard ook was foto’s.
imageimage

60 likes

Mooi, goede keuze

Rob

1 like

Fijn formaat en mooi eigentijds, gefeliciteerd!

1 like

Oeps ik had voor die duiker gegaan!
Maar snap dat het beter bij de rest past.
Veel plezier ermee!

2 likes

Mooie NA veel plezier ermee👍🏻

1 like

Mooi ding, man!

2 likes

Gaaf hoor! Die “moet” er hier ook nog een keertje komen :+1:

1 like

Yeah, wat een mooi horloge zeg! :heart_eyes: Gefeliciteerd en veel plezier met je NA! :+1:t2:

1 like

Prachtig horloge, gefeliciteerd en veel draagplezier toegewenst.

1 like

Heel mooi, de afmeting went zo. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

1 like

In mijn ogen de mooiste van de 2 :+1::+1: gefeliciteerd met een pracht van een aanwinst!

1 like

Mooi hoor, zeker de meest draagbare van de twee👍🏻 Geniet er van!

1 like

Goede keuze :ok_hand:t2:

1 like

Heb ook heel erg getwijfeld. Maar wellicht kom hij nog :wink:

1 like

Mooie NA, zeker de juiste keuze. Ik heb zelf een tijdje getwijfeld tussen de 41 en de 36. Heb me nog geen moment beklaagd dat ik voor de 36 heb gekozen, enkel dat ik op leer ipv de stalen band heb gekozen.
In het begin is het even wennen aan het formaat maar dat komt snel in orde. De BB36 is zelfs mijn top favoriet voor draagtijd in de collectie.

1 like

Schitterende Tudor!
Pertijs is topđź‘Ť
Waarom eigenlijk de keuze tussen deze twee modellen en niet de bb58 ipv zijn grotere broertje?

2 likes

Super mooi horloge. Staat goed op je pols. Je kon hem zo halen? Op voorraad?

1 like

De 41 hadden ze niet, maar denk dat de verhouding binnen de dial dan heel anders wordt.
Deze jongen gaat veel draagtijd krijgen :heart_eyes:

1 like

De BB58 ook aangehad en vond ik ook erg mooi. Echter kwam deze net te vroeg bijna 2 maanden geleden. Toen belde Pertijs ook dat hij binnen was. Uiteindelijk toen laten liggen, maar had deze er nu geweest…Aaaaaai

Dan wellicht toch nog voor deze gegaan. Had het idee dat de dial van de BB58 ook wat kleiner is dan van de BB36.

Maar wie weet! Moet nog wel wat te wensen houden :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Heel leuk Tom, jammer dat ik die dag niet op de zaak was! Gelukkig heeft Jean-Paul je goed geholpen.

Veel plezier met je nieuwe Tudor! :sunglasses:

3 likes