Al een tijdje rond gekeken naar een extra duiker en de Black Bay bleef mijn aandacht houden. Mede omdat mijn beide zonen een Black Bay 58 hebben (blauw en zwart) zocht ik naar iets anders en het “oude” model 41 (heb ik gehad) maar vond ik qua proporties net iets te lomp.
Toen kwam dit jaar de aankondiging van de nieuwe Black Bay 41 METAS met de rode bezel wat mij een mooie combinatie leek. Helaas na wat informeren kon ik hem helaas nergens passen, toe zag ik hem op het forum vorige week en heb deze meteen gekocht
Hoewel ik de nieuwe Jubilee band super mooi vindt is Oyster wel de classic.
Nu een aantal dagen in de praktijk gedragen ben ik redelijk enthousiast. De kast is een stuk minder “lomp”, de wijzerplaat licht minder diep in de kast, afwerking (zoals verwacht) top, uitstraling zoals ik had verwacht tijdloos zeker met de rode bezel en de nieuwe snel verstelling in de clasp is Top.
Zijn er dan ook nog mindere zaken aan de Black Bay 41 Burgundy METAS
Nou… Ja wat mij is opgevallen is dat de cijfers in de bezel aluminium kleur hebben en dit had voor mij wel wat “crème” kleurige gemogen zoals de wijzers en de indexen. Ook is de band aan 1 zijde van de clasp smaller dan de clasp 🫣
Is dit erg… Nee, maar blijft mij dit storen… De tijd zal het leren. Overall zeer content met de nieuwe Black Bay 41 Burgundy met een mooie classic uitstraling
Leuk toch, dat je op dit forum horloges kunt overnemen die je elders lastig kunt vinden. Misschien kom je over de minpuntjes heen. Veel plezier in ieder geval.
Komt misschien door het rood dat het geheel lichter leek, wel een mooie set die 41 en 58 bij elkaar. Mis mijn 58 ook wel, volgende week eens opzoek naar een 54.