NA Tudor Black Bay 41

Drie weken geleden een oproep gedaan hier op dit fijne forum. Ik was op zoek naar een Tudor Black Bay 41 in mint condition.
Enkele tips gekregen, maar de juiste zat er nog niet tussen. Een paar dagen geleden kreeg ik een tip van @Triplock. Er werd op Uhrform een exemplaar aangeboden van maart 2018 voor een scherpe prijs.
Omdat ik daar niet lid ben, had ik hulp nodig om in contact te komen met de verkoper. Triplock was zo vriendelijk om mijn mailadres door te geven en later toen de verkoper informeerde of ik betrouwbaar was dit positief te beantwoorden.

De verkoper woont in Keulen op drie uur rijden voor mij. Met hem afgesproken om zaterdag tussen 14 en 15 uur het horloge op te halen.

Mijn vrouw wilde wel mee, maar had geen zin om 6 uur op een dag in de auto te zitten en stelde voor om een betaalbaar hotelletje te boeken. Dat bleek nog lastig in Keulen. De hotels waren best wel prijzig.
Daarom een hotel op de route en in de buurt van Keulen geboekt.

Onderweg nog even contact gehad met de verkoper via Whatsapp en om 13.45 ter plaatse en bij hem aangebeld. Geen reactie en toen een appje gestuurd. Ook geen reactie. Hmmm, gaat het nog spannend worden ?
Even later ging de deur open. De verkoper had de horlogedoos in zijn hand en stelde voor om net om de hoek in een koffiebar de deal te sluiten. Een prima voorstel. Wel zo prettig.

Koffie en thee besteld en het horloge bekeken en de deal gesloten. Hij had zelf een Tudor Day Date om. De reden van verkoop was dat de twee horloges op elkaar leken. Nog even gebabbeld over horloges en afscheid genomen.

Het horloge om de pols gedaan ondanks dat hij net iets te strak zat. Maar dat voelde beter dan hem in de auto achterlaten.

Daarna de auto in een parkeergarage in het centrum geparkeerd en een rondje door het centrum van Keulen gewandeld. Het was goed druk op straat en in de winkels.
Er zitten overigens veel horlogewinkels in het centrum van Keulen. Hier en daar even in de etalages geloerd naar nog meer moois. We hebben nog even een drankje gedaan in Keulen en toen zijn we naar het hotel gereden.

Onderweg bedacht ik me dat er nog een setje microschroevendraaiers in de auto lag. Op de hotelkamer een extra schakel gemonteerd en de fijnafstelling een stand terug gezet. Daarmee zat hij perfect.

Daarna een hapje eten, even over de kerstmarkt wandelen (echt heel druk !), een drankje in de hotelbar en op de hotelkamer nog even de lume bekeken. Niets mis mee.

De volgende ochtend was het aardig wit door de sneeuw, maar gelukkig was het niet glad. Weer terug naar huis. Op de terugweg regelmatig naar de nieuwe aanwinst om de pols gekeken.

Voor kerst een zwarte band met wit stiksel van Hirsch gevraagd zodat ik een beetje kan wisselen tussen staal en leer.

83 likes

Helemaal top. Leuke trip gemaakt met de mrs. en een fraaie NA opgehaald. Veel plezier ermee!

1 like

Schön!!!

1 like

Fraaie Tudor. Congratz
Leuk dat je jou verhaal wilt delen.
Draag hem met liefde.

2 likes

Wat een kanjer … goed begin richting de kerstdagen !!!

1 like

Een gezellig uitje combineren met zo’n mooie aanwinst, beter wordt het niet Patrick.
Van harte gefeliciteerd!:+1:

1 like

Ziet er mooi uit, geniet er van! Leuk tripje ook zo :+1:

1 like

Mooi ! Sehr mooi !

1 like

Leuke trip , prachtig horloge en een goede herinnerkng aan een gezellig weekend weg. Mooie hobby hebben we eigenlijk hè :ok_hand:

2 likes

Veel draagbaar geluk toegewenst…

1 like

Altijd leuk om een horloge over te nemen van een liefhebber. Geniet van je mooie aanwinst, je kan niet missen met een Tudor! De uitstap erbij met zn 2 is mooi meegenomen :wink:

1 like

Leuke roadtrip gemaakt, lekker eten ,nachtje in een hotel en dan ook nog een prachtig horloge op de koop toe :relaxed:

1 like

Mooie aanwinst en zo te lezen hebben jullie samen een mooie dag gehad. Nu maar hopen dat de kerstman een pakketje onder boom legt.
Geniet er van!

1 like

Leuk verhaal met een schitterend horloge

1 like

Mooi! Congratz!!

1 like

Veel plezier ermee.

1 like

congrats :champagne:, veel draagplezier :+1:

1 like

Mooi man! Veel plezier er van!

Je bent het stukje tekst over de hotelkamer en hetgeen daar heeft afgespeeld vergeten…?

3 likes

Ik heb in het hotel vol gehouden dat al dat gegil de hele nacht door niet uit onze kamer kwam. Het lijkt me beter om het dan niet hier breed uit te meten. :blush:

2 likes

Mooie aanwinst! Veel plezier ermee.

1 like