De afgelopen jaren ben ik dit horloge niet tegen gekomen op het forum en daardoor ook geen review van een eigenaar kunnen lezen, daardoor toch maar de “trekker overgehaald” en uiteraard een nieuwe Full-set
Heb ik mij toch weer laten verleiden om een nieuw horloge aan mijn collectie toe te voegen In de afgelopen jaren al wel eens gekeken naar de Tudor BB58 in het goud, soms omgehad maar niet de overtuiging om hem aan te schaffen mede door zijn hoge prijs. Voor de compleetheid even de gehele omschrijving van het horloge : Tudor Black Bay 58 in 18K/750 M79018V-0001.
Nu 1 week in het bezit moet ik zeggen dat het horloge mij zeer positief heeft verrast, de gehele kleurstelling is mooi en goed in balans. Op de bruin lederen band heeft het horloge een geheel andere uitstraling en is mooier dan verwacht, op de groene textiel band (welke mijn voorkeur heeft) is hij ook weer totaal anders en komt het groen meer “eruit”. Bij het wisselen van de banden (uiteraard met beschermende tape) kwam ik de Gouden Pushpins tegen
De kast is mooi gematteerd goud, de dial is van een mooie mat groene kleur waardoor het geheel goed in balans is met de gouden randen om de indexen en wijzers. De aluminium bezel inlay heeft een mooie matte groene kleur welke iets veranderd in kleur naar soms ook iets bruin. Alles bij elkaar heel mooi in balans en buiten het feit dat de kast van goud is, is het horloge niet te opvallend en heeft een mooie vintage uitstraling.
Tot op nu ben ik zeer content met de Tudor en heeft mij positief verrast, de komende tijd lekker dragen en maar eens kijken of dit wel een “blijvertje” wordt
Uiteraard een aantal foto’s van mijn aanwinst en ook even een disclaimer nl. in het echt om de pols is de Tudor echt veel mooier dan op de foto’s