NA: Tudor Black Bay 58 - update: NATO shots #177

Hoe is het toch allemaal begonnen?

In 2015 ben ik begonnen met duiken en moest er wel eens een duikhorloge komen. De geschiedenis erachter fascineerde me en dan begon de zoektocht… wat een aanbod! In alle prijsklasses, quartz en mechanisch, eindeloos veel keuze!

Iedereen die hieraan begint, komt de SKX tegen. De 007 was een feit in 2016 en ik heb er effectief mee gedoken in Curacao. Nuttig was het niet echt, maar daarvoor doen we het niet hé :innocent:

De accuraatheid viel wat tegen en de chapter ring zat scheef, dus dat kon beter. Weer het internet op, forums en reviews doorploegen. Retro is hot en het spreekt me wel aan, dus kwam ik een vergelijking tegen op Monochrome van de nieuwste retro duikers:

De Tudor Black Bay leek toen de perfectie, die moest het worden. Gaan passen bij de AD: “wow, maar hmm… toch behoorlijk fors om de pols… kan er wel mee door, maar toch, heftig… nee dit wordt het niet!”. Optie 2 dan maar. De Oris Sixty Five op staal was net uit en zo geschiedde. Het werd vooral deskdiven, maar dat kon me niet deren :wink:

Ik heb er een goed jaartje mee doorgebracht, echt een prachtig stuk! Ik had toen een paar mooie aanwinsten verzameld en vond dat het welletjes was geweest (mijn vrouw was het daar roerend mee eens :roll_eyes:). Af en toe spookte de Black Bay door mijn hoofd, maar ik wist dat die te groot was.

En dan… Maart 2018, Baselworld. Tudor verrast de wereld met de Black Bay 58.
Ik wist onmiddellijk dat die er moest komen! De 65 en de IWC Pilot moesten de deur uit om de nodige fondsen vrij te maken. Zo snel mogelijk naar de AD de bestelling geplaatst en dan begon het wachten.

En 4 maand later is’t zover, hij is binnen! Als een klein kind vandaag de AD binnengelopen, met een klein hartje dat de verwachtingen dermate groot waren dat hij misschien wel eens kon tegenvallen… Gelukkig was dat absoluut niet het geval, wat een horloge! De maat is perfect, net ietsje meer tool dan de 65 en eindelijk heb ik mijn grail duikhorloge om de pols, als eerste hier in Gent :smiley:

Genoeg praat, nu wat plaatjes! De doos en omdoos:

De AD gaf de stoffen strap erbij voor de early birds:

Daar is hij dan!

De rose gold wijzers spelen mooi met het licht. Moeilijk op foto te krijgen voor een amateurfotograaf zonder filters.

De kast is prachtig afgewerkt, met een mooie bevel zoals het hoort.

Het domed saffier geeft een lichte vervorming aan de randen. Fascinerend zonder te storen.

Nog een paar details van de wijzerplaat en de “pip” op 12 op de bezel.

En dan om de pols, perfectie imho :smile:

Nog een paar shots van in de auto daarnet om af te ronden.

Voila, zo hebben jullie ook een beetje kunnen meegenieten… Ik denk zelfs dat ik eindelijk rust heb, voorlopig toch :wink: Als er nog vragen zijn, laat maar weten!

203 likes

Staat je goed en knappe aanwinst met top foto’s!

2 likes

Gaaf man! De eerste op het forum?

Hopelijk komen er meer, dan pik ik er eentje op vanuit het blauwe gedeelte over een tijdje! :wink:

Proficiat en veel plezier er van!!

4 likes

Niks mis mee👍

1 like

Ik denk het niet (ik zag al wat passeren van aankopen op vakantie in Italië), maar ik ben denk ik wel de eerste die zo enthousiast is om foto’s te plaatsen :smile:

2 likes

Wat een beauty, van harte!

1 like

Top! Echt een gaaf ding met naar mijn idee een perfecte maat voor een duiker.

Hoe is de dikte? Net zo dik als een originele BB?

1 like

Nee, een kleine 12mm, dus echt een heel stuk dunner. Draagt stukken beter hierdoor :slight_smile:

2 likes

Hoeveel wil je er voor hebben?

:joy:

5 likes

Wow, gaaf Jasper! :ok_hand:

1 like

wat een prachtig horloge zeg! veel plezier ermee!

1 like

Make me an offer i can’t refuse :smile: pas op, de emotionele waarde stijgt met de minuut…

3 likes

Heel gaaf… eindelijk hebben ze m in België ook dus :smiley::call_me_hand:
Geniet van deze topper

1 like

Wow, normaliter hou ik niet zo van Tudor, maar deze is wel echt super! kudos voor de fotos trouwens :slight_smile:

3 likes

Heel fraai!

1 like

Super! Hele mooie zeg.

Erg mooi ding, en ze zijn qua maatvoering goed bezig bij Tudor. Veel draagplezier!

1 like

Ja, het heeft me lang genoeg geduurd… Dubbel genieten dus! Al zicht wanneer jouw Sub binnenkomt?

Bedankt iedereen voor de complimenten! :+1:

2 likes

Erg mooi, ook de kleur en combi erg netjes. Ga je veel plezier aan beleven.

1 like