NA: Tudor Black Bay 58

Het is weer een lang verhaal dus voor degene die alleen maar foto’s willen zien… scroll gerust naar onderen.

Pas in 2018 begon deze hobby iets meer serieuzere vormen te krijgen. De zwarte Black Bay 58 was toen net op de markt. Gezien ik pas net om de hoek kwam kijken was deze Tudor spek voor mijn bek, maar mooi was ie zeker wel (en is ie nog steeds)! Toch was er iets wat net niet helemaal bij mijn smaak paste. Ik ben zelf niet zo van het goud en daar heeft de BB58 net iets te veel van voor mijn smaak. Hoe mooi de BB58 ook was, de gouden accenten hielden me toch een klein beetje tegen… totdat in juli 2020 de blauwe BB58 uitkwam! Ja… Tudor had me te pakken!

Alleen ja… de hype… ik had niet zoveel zin om daar aan mee te doen. Daarnaast deze prijs voor een horloge :fearful:… Ja ik weet het, het kan qua prijs veel gekker, maar toch was de prijs ook een factor die me tegenhield. Ik vond het voor mezelf niet waard om zo’n horloge te mogen dragen. Nah ja… soms is het ook leuk om alleen maar ergens over te kunnen dromen. Voor nu was het net even een grens te ver voor me.

Dus de hobby ging gewoon verder. De prijs voor horloges werd wel telkens een beetje opgerekt :sweat_smile: Voor ik het wist had ik best een leuke collectie.
Gedurende de tijd kwam ik er achter dat van mijn 9 horloges er uiteindelijk maar drie echt om de pols hingen. De overige zes waren gewoon leuk voor de heb. Best zonde, want het drong ineens tot me door dat ik hier ook best voor een groot gedeelte een BB58 mee had kunnen financieren, maar ach… zo gaan hobby’s nu eenmaal :sweat_smile: :see_no_evil: Dus ik ging weer eens nadenken, want tja… zes horloges in je collectie die je niet draagt… of toch maar weer eens kijken of dat ultieme horloge waar je al die tijd op zit te kwijlen haalbaar is? Beetje rekenen en kijken wat ik er voor kon krijgen. De radartjes begonnen langzaam te draaien, maar echt plannen om te verkopen had ik nog niet… toch een soort van koudwatervrees?

Daar kwam op het forum ineens het Tudor Only topic voorbij. Een topic wat me nooit echt opgevallen was, omdat ik op het forum nooit echt aandacht schonk aan Tudor. Nu ging ik er toch maar eens kijken. Van al die foto’s werd ik toch wel weer heel enthousiast. Dus ik ging ook Youtube maar eens op en alleen maar Tudor BB58 filmpjes kijken. Ik merkte al snel dat de blauwe variant nog steeds het hardst naar me riep.
Heel voorzichtig postte ik een bericht in het topic, om me zelf maar eens een voorzichtige duwtje te geven. Ook wel een beetje om te kijken of het het plannetje wat ik in mijn hoofd had haalbaar en realistisch zou zijn.

Dat hele voorlichtte duwtje bleek gewoon een keihard duw in het diepe te zijn geweest, want de volgende dag had ik een pb van @pasd :rofl: Hij had een blauwe BB58 en hij kwam met een bod dat ik niet kon weigeren. Kortom er moest actie ondernomen worden. De horloges die ik niet meer droeg heb ik direct in de verkoop gedaan om zijn BB58 te kunnen financieren. Gelukkig had hij geen haast met de verkoop en ging ik er mee aan de slag. Boven verwachting had ik alles binnen 48 uur verkocht en vond ik het tijd om met Pasd af te spreken.

Afgelopen woensdag was het zover! We hadden met elkaar afgesproken. Man, wat vond ik dat spannend! Ik had namelijk nog nooit een BB58 in het echt gezien! Na het zien van zoveel filmpjes, foto’s en renderingen, was ik zo benieuwd of een BB58 in real life me echt zo enthousiast maken? Dus ik stapte de auto in en de 120km lange reis kon beginnen. Nog even een tussenstop maken bij @HeinW om zijn Seiko af te leveren en weer door!
Onder het genot van een bakje koffie kon ik de BB58 goed bekijken. Jaaa wat ie mooi!!! Het formaat is gewoon perfect! Die afwerking! Die kleur! Ik vroeg of ik hem mocht passen. We bleken dezelfde maat pols te hebben, dus de BB58 zat gelijk al als gegoten! Dit moeten we gewoon gaan doen!
Pasd bekeek mijn Hamilton KFM die hij eventueel zou overnemen en na zijn goedkeuring mocht ik eindelijk betalen. Ik kon het niet geloven dat ik eindelijk een Tudor in mijn rugzak mocht schuiven… huh ja ik weet het… ik wilde voor het echte unboxen de tijd nemen en lekker thuis doen.

Goed… volgens mij kwam de blauwe Black Bay 58 in juli 2020 uit als ik me niet vergis. Het was dus twee jaar en drie maanden lang alleen maar plaatjes en filmpjes kijken en er op deze manier van kunnen genieten. Maar wat is het fantastisch dat ik nu een echte om de pols mag schuiven, voelen en er echt van kunnen genieten!
Pasd… nogmaals heel erg bedankt voor deze mooie deal! :facepunch: :clap:

Oh ja… de foto’s :grin:

131 likes

Gefeliciteerd met de aankoop ,heb genoten van de foto’s prachtig gedaan :star_struck: :+1:

2 likes

Gefeliciteerd! Deze moet he wel gaan bevallen, nadat je er zo lang naar hebt uitgekeken.

1 like

Gefeliciteerd en mooie foto’s man!

1 like

TL;DR maar prachtige foto’s van een topper. Ik had m zelf ook. :blue_heart:

1 like

Mooie foto’s

1 like

Nice, Ik heb de zwarte ook gehad en overgestapt naar blauw. Hier ga je veel plezier van hebben. Net als ik. Zit nu ook weer op staal maar alle banden staan hem goed.

7 likes

Dankjewel!

Dat weet ik wel zeker! Van de drie horloges die mochten blijven in de collectie, waren er twee waar ik ook heel lang over na heb moeten denken. Blijkbaar is dat de truc om een vaste collectie op te bouwen? :grin:

Oh ja, dat blauwe leer staat hem ook goed! Ik zit zelf nu naar een donkerblauwe Erika’s Origineels te kijken. Ben er alleen nog niet uit of er een grijze of witte middenstreep op moet komen.

1 like

Mooi horloge, ga je beslist plezier van beleven.

1 like

Gefeliciteerd! Mooi horloge.

1 like

Volgens mij is dit mijn oude BB58!
Met zeker de mooiste foto’s die er van zijn geschoten tot nu toe :rofl::+1::+1:

1 like

Gefeliciteerd met dit top horloge. Leuk verhaal, je enthousiasme spat er vanaf. Geniet er van !!

1 like

Als die direct naar Dan is gegaan, dan is het inderdaad je ex! Maak je geen zorgen… ik zal er goed voor zorgen! :grin:

Off topic: heb je al On schoenen gekocht?

Haha, Nee ik ben nog aan het sparen!
Heb mijn BB58 te goedkoop verkocht denk ik :grinning_face_with_smiling_eyes:

Maar ze gaan er komen!!

1 like

Mooi (en herkenbaar) verhaal! Staat je goed en de foto’s heb je mooi geschoten. Geniet ervan :+1:

1 like

mooi verhaal, heel veel draagplezier en wat een prachtige fotos!!!

1 like

Mooi horloge zeg, Zit er ook wel eens aan te denken.
Veel draag plezier.

1 like

Ik ook… meer dan twee jaar :rofl: Nu ik er eentje heb kan ik uit ervaring zeggen dat je het moet doen! Maar goed… ik zit ook nog zwaar in de honeymoon fase :joy:

1 like

Ja, maar ook zeker aan mijn kant van deze deal met de mooie Hami .

Veel draagplezier gewenst met de 58 :+1:

9 likes

Lekker hoor, gefeliciteerd. Heerlijk horloge.

2 likes