NA: Tudor Black Bay Black 79230N

Hallo allemaal,

Wat een rare hobby hebben wij toch en hoe snel kan het gaan. Je kunt zo blij als een kind zijn met een nieuwe aanwinst en naar een maand al die chemie missen. Of bepaalde horloges waarvan je eerst dacht die gaan never nooit weg, in een keer op uitgekeken raken. Een paar maanden geleden had ik namelijk niet verwacht mijn Seiko Sarb017 Alpinist en mijn Sarb033 ooit weg te doen. Wat ik de laatste tijd merkte is, hoe stom het ook klinkt, dat ik met wanneer ik de ‘goedkopere’ horloges uit mijn collectie droeg verlangde naar de echte stars of the show.
Daarnaast heeft mijn Seiko Marine Master 300 SBDX001 eigenlijk al mijn andere Seiko’s buitenspel gezet. Elke andere Seiko om de pols wekt een verlangen naar de MM300 op. Daarnaast kan ik vanwege mijn werk doordeweeks nooit een horloge dragen, enkel in mijn vrije tijd. Ik draag dus maar relatief weinig van mijn tijd mijn horloges om de pols. Met die reden heb ik deze week de knoop doorgehakt en ben ik voor het horloge gegaan dat al langere tijd op mijn wishlist stond. Om dit te realiseren moet wel de halve collectie de deur uit, maar het is helaas niet anders. Ik begin steeds meer te geloven in het motto: less is more.
Een volle horlogedoos (in mijn geval 12 stuks) zorgt toch voor een hoop onrust in de bol. Met de beperkte tijd die ik met mijn horloges daadwerkelijk om de pols door kan brengen, doe ik dit het liefst met horloges waar ik elke keer weer zo verliefd als een puber op ben.
Met mijn Omega Speedmaster, Omega Seamaster, Breitling Colt 44 Blue en Seiko MM300 ben ik elke keer dat ik ze draag weer zo blij als een kind. Elke keer voelt het alsof ik het horloge weer voor het eerst om de pols heb en krijg ik elke keer dat gevoel dat ik had wanneer ik het horloge net nieuw had. Met het andere deel van mijn collectie mist deze chemie. Vandaar dat ik deze week besloten heb om dart deel van de collectie de deur uit te doen.
Gisteren stiekem al even bij de Tudor dealer in mijn stad de Tudor Black Bay bezichtigd. Vanochtend om 10.00 sharp (openingstijd) daadwerkelijk de knoop doorgehakt en kan dan ook de Tudor Black Bay Black 79230N met in-house movement welkom heten in mijn collectie. Wat een prachtig horloge en wat onwijs degelijk gebouwd. Ik ben expres voor de ’ normale’ Black Bay gegaan en niet voor de BB58. De 41mm kan mijn pols makkelijk hebben en in het verleden werd ik op ten duur (bij de Seiko Turtle SRP775) kots beu van de goudgele accenten. Daarnaast is de BB58 nauwelijks leverbaar en gezien de enorme vraag toch ook wel een stukje duurder. Ik ben zo blij als een kind met mijn Tudor Black Bay Black 79230N. Nu nog even de rest van de collectie verkopen om de fondsen weer aan te vullen. In de tussentijd ga ik heerlijk genieten van deze kanjer. Genoeg gekletst, tijd voor de foto’s! :smiley::+1:
Bedankt voor het lezen.

MvG Ralph

Bij de juwelier:

Unboxing:







En nog wat aanvullende plaatjes :sunglasses::


En last but not least een kleine collectie update:

87 likes

Van harte man! Wat een topper! :smile: :ok_hand:t2: :ok_hand:t2:

1 like

Hij ziet er super tof uit. Hartelijk gefeliciteerd.

1 like

Gefeliciteerd! hopelijk zorgt het voor wat meer rust in de bol :slight_smile:

1 like

Superaanwinst en wat mij betreft een topkeuze :+1:t2:

1 like

Zo dat heb je wel heel snel gedaan!

Gefeliciteerd met deze puike aanwinst!

1 like

Heel veel draag plezier gewenst

1 like

Topper :+1:t2: Veel plezier ermee!

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze begeerlijke aanwinst!!
Een magnifiek horloge van een befaamd horlogehuis, voor een langdurige polstijd!!
Ik wens je er dan ook een eindeloze tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Goede keuze… Veel plezier ermee!

1 like

Mooie aanwinst! Misschien minder horloges nu, maar wel mooiere. Geniet ervan.

1 like

Gefeliciteerd, ik heb ook een suggestie:

7 likes

Gaaf! Geniet er van! :star_struck::heart_eyes:

1 like

Instant classic! :sunglasses:

1 like

Gaaf Ralph, hele mooie aanvulling

3 likes

Echt mooi Ralph!

Kan je ook een foto maken van de sluiting, heeft die ook zo’n fijne microverstelling?

Alleen de Pelagos heeft zo’n sluiting :slight_smile:

Deze is gewoon Tudor met het schildje erin verwerkt, pretty cool :sunglasses:

2 likes

Oh ja zeker ook mooi, is ook zeker wat compacter dan van de Pelagos.

Ik gebruik die microverstelling ook alleen maar omdat het erop zit, ik duik er toch niet mee :grinning:

2 likes

Prachtig Ralph, iets zegt mij dat de reis gewoon door gaat (anders wordt het natuurlijk zooooo saai), maar deze is wel erg lekkâh :call_me_hand:

2 likes

Gratuliere! Mooi. Puur genot :+1::facepunch:

1 like