Vorige week de Black Bay 41mm gekocht bij Schaap & Citroen in Den Bosch
Allereerst mijn complimenten voor de verbouwing & upgrade van S&C Den Bosch
Het was zeker noodzakelijk om het pand naar de 21e eeuw te brengen en daar zijn ze zeker in geslaagd.
Goed voor Den Bosch zeker nu ook Siebel het tegenoverliggende pand heeft verfrist eb vernieuw
On topic:
Had mijn IWC 3777 op het forum verkocht
Resultaat is natuurlijk geld dat “brand in de zak”
De Tudor BB36 en Tudor BB36mm trokken al een tijd de aandacht
Nadat een forumlid me voor was met het kopen van de Omega AT bij Ramon besloten om de beide BBs te gaan passen bij S&C in Den Bosch
Voor de volledigheid ook de 39mm Rolex Explorer gepast
Helaas vond ik de BB36mm toch te klein
Voordeel is dat mijn interesse naar een 36mm DJ voorlopig in de ijskast is gezet
Maak overigens graag een uitzondering voor de Tuxedo van een gewaardeerd lid hier
De BB41mm past goed hoewel 40mm toch steeds meer mijn voorkeur geniet
Voor de zekerheid toch de Rolex Explorer om de pols gedaan
Blijft een prachtige alleskunner maar voor nu toch voor de Tudor gekozen
Voor het vergelijk even gefotografeerd met mijn 40mm IWC Ingenieur
Mooie “Ebony & Ivory” combinatie
Excuus voor de slechte foto’s maar wat wel direct opvalt is het gebrek aan AR bij de Tudor
Als er iets is dat ik graag per direct veranderd zou willen zien is het dat
Het contract van de snowflake wijzers en mooie indices met de glanzend diepzwarte wijzerplaat is prachtig en maakt het geheel goed afleesbaar
De reflectie van het licht op het glas doet dit echter vaak teniet
Een tweede mooie “upgrade” zou zijn waneer “Tudor” in de “rechaud” zou zijn verwerkt
Maar voor een listprijs van Euro 2780,00 is deze Tudor BB41 wat mij betreft “good value”
S&C heeft nog mooie geste gedaan qua finale prijs waardoor ik voor het 100+ Euro verschil in geval van aankoop bij Gassan op Schiphol toch heb besloten om de Juwelier zijn omzet te gunnen. Ben tenslotte Bosschenaar en zou het spijtig vinden als een dergelijke zaak niet meer zou kunnen renderen in de prachtige Bossche binnenstad.
In het vergelijk tussen de IWC en de Tudor zie ja natuurlijk her verschil in de kleine dingen
AR op de Ingy dat ontbreekt bij de Tudor
Net is meer werk in de IWC wijzerplaat door de drie lagen
IWC Ingy band is fatastisch qua afwerking & gemak
In geen van beide horloges huist een manufactuurwinkels
De IWC heeft een Selita en de Tudor een ETA uurwerk
Ben heel tevreden met deze twee alleskunner