Ik was al met een schuin oog naar de nieuwe black bay 41mm aan het kijken. Aantal AD’s in de buurt gebeld en die gaven aan hem niet te hebben liggen om te passen en levertijd was circa 6-8 maanden.
Afgelopen donderdag was @SpringDrive bij mij op bezoek ivm de aankoop van een citizen tsuyosa small seconds (voor een vriend), die ik te koop had staan, en uiteraard ging het over horloges waaronder de black bay en hij wees me op een Marktplaats advertentie.
Nu kijk ik zelf nooit op MP as het gaat om horloges maar aan de praat geraakt met de verkoper en dat bleek een hele relaxte en betrouwbare verkoper te zijn.
We kwamen er al vrij snel uit en gisteren heb ik het horloge opgehaald.
Ik vind hem erg lekker. Ik houd wel van wat meer glans en daardoor vond ik tudor mooi, maar het was niet voor mij.
Deze is dat wel. Met de jubilee, ik bedoel 5 link, heeft hij best wat wrist presence. De sluiting is fantastisch en het is gewoon een heerlijk horloge.
Daarnaast cosc en metas gecertificeerd ( deze loopt volgens het meetrapport tussen 0,82sec en 2,08sec afhankelijk van de temperatuur en positie)
Ook is hij bestand tegen 15.000 gauss en heeft een gangreserve van 70 uur