NA: Tudor Black Bay P01

Alweer enige tijd geleden had ik de P01 al eens gehad.
Nu vandaag kwam dit horloge wederom op mijn pad.
Wat een prachtige verschijning vind ik zelf.
Velen van jullie vinden hem te apart of zelfs helemaal niet mooi, ik ben iemand die het juist apart vind om niet met de allerdaagse horloges te lopen.

Het verhaal achter een horloge vind ik ook belangrijk, een korte samenvatting van dit model:

TUDOR heeft sinds de jaren '50 de Amerikaanse marine voorzien van horloges. In 1967 begon de productie van een nieuw soort horloge dat moest voldoen aan bepaalde specificaties volgens de Amerikaanse overheid. Dit leidde tot vele prototypes en een patent voor een tot dan ongemerkte functie. Dit ambitieuze project kreeg de codenaam “Commando”. Echter is dit project pas na 50 jaar, in 2019 tot leven gebracht. De TUDOR Black Bay P01 staat voor prototype 1.

Nu wat foto’s:

Fijn weekend allemaal.

62 likes

Gefeliciteerd! Staat je goed :+1:t2:

1 like

Erg fraai! Gefeliciteerd!

1 like

Deze zie je niet vaak! :+1:

Wat voor soort specificaties moet ik dan aan denken?

1 like

Mooi hoor :heart_eyes:

1 like

Gefeliciteerd met deze NA!

1 like

Het blijft een heel apart horloge, maar daarom ook wel interessant. Draagt hij door dat extra systeem erg groot? (lug-to-lug)

Op een stalen band zou hij er ook al een stuk “normaler” uit zien, denk ik. Maar welk type band zou hier goed op aansluiten? Mesh of toch iets oyster-achtigs?

1 like

Ik vind dit de mooiste Tudor van allemaal :heart_eyes: :crazy_face:

1 like

Ondanks mij smalle pols draagt hij echt heel comfortabel.

Pracht klok! Gefeliciteerd!

1 like

Tof horloge. Ik heb ‘m ook (weliswaar kort) in mijn collectie gehad. Het is een model wat mensen raakt (positief of negatief) en voer voor mooie horloge-discussies. Dat was voor mij ook een deel van de aantrekkingskracht.

In een tijd waarin originaliteit, of risico’s durven nemen vaak niet aangedurfd (of gewaardeerd) wordt, geeft dit soort releases hoop.

Een stoere keuze van zowel Tudor als van jou en ik wens je er heel veel plezier mee!

1 like

Het valt niet mee om hier een andere band op te zetten, dat extra stuk krijg je er niet zo 1,2,3 vanaf

1 like

Echt super vet.

Vind de dial ietwat te simpel om zelf de centen er stuk op te slaan.

Maar alsnog, supervet.

2 likes

Leuk dat ie weer terug is! Is het ook echt je ex? (En die van mij😉)
Blijft een mooie verschijning!

1 like

Is niet zo, de aanzet kan je makkelijk los krijgen en 20mm banden kunnen dan gemonteerd worden.

1 like

Model wel, is niet hetzelfde horloge.

1 like

Ah, dacht dat je hem alleen aan dat extra stuk kon bevestigden, excuus

1 like

Mooie Tudor, heb volgens mij hier op het forum er één gezien zonder die stalen kapjes. Staat geweldig :+1:

1 like

Op de kast bevindt zich een stalen bidirectioneel draaibare bezel met 60 inkepingen en 12-uur verdeling. Daarnaast heeft het ook een stop-systeem voor de draaibare bezel via een verstelbare eindschakel op 12 uur. De geschroefde kroon op 4 uur heeft het TUDOR logo. Het horloge heeft een Kaliber MT5612 en is een mechanisch uurwerk met automatische opwinding en bidirectioneel rotorsysteem

1 like

Bijzonder aankoop, heel veel draagplezier !

1 like