Vrijdagochtend.
Ik wilde wat langer doorslapen daar ik diezelfde dag nog voor het werk naar Saint Francois Longchamps zou moeten rijden. Echter wordt ik wakker van een geluidje op mijn telefoon die naast me op het nachtkastje ligt. Het is een Email.;
“Wij hebben deze week een zending mogen ontvangen waar een exemplaar voor u bij zit.”
Rewind a bit.
Ergens eind Maart van 2022 krijg ik lucht van de nieuwe release van Tudor. Het gaat om de blackbay Pro.
Ik was in die tijd op zoek naar het perfecte gada horloge, en ik heb een grote voorliefde voor gmt’s.
Ik wist eigenlijk na het lezen van een hoop recensies en hands on artikelen en filmpjes dat dit precies ‘my cup of tea’ zou zijn. Ik heb een grote voorliefde voor de ‘freccione’ 1655 explorer van Rolex. Maar deze worden in die samenstelling natuurlijk niet meer gemaakt.
Daar ik de nieuwere explorer 2 modellen net iets te groot vind wilde ik eigenlijk ook niet op die lijst terecht komen.
Enter Tudor.
Daar ik mijn beslissingen altijd goed overweeg, heb ik eigenlijk iets te laat gebeld met een AD.
3 maanden na het lezen van de reviews en na mezelf het horloge justifyen in mijn hoofd uiteindelijk contact opgenomen met het huis in Breda over de opties voor een blackbay pro.
Ik hoor het de beste man nog zeggen:
“Oh dat kon wel eens lang duren, we hebben ontzettend veel aanmeldingen voor dit horloge en we hebben in die maanden pas 2 modellen op staal geleverd gekregen. Misschien kan het wel twee jaar duren meneer. Maar als u wenst dan kan ik uw naam toch wel noteren op de lijst?”
‘“… Fijn! Yes graag.”
Ik heb altijd wel geduld gelukkig en vaak wordt dat beloond. Ze hadden helaas geen model op voorraad om te passen maar ik moest de dag erna voor het werk naar Köln.
Na mijn passagiers gedropt te hebben in de stad ben ik er die dag op uitgetrokken, en kwam uit bij een Tudor boutique vlak bij de alter markt. Daar hebben ze mij zeer gastvrij het model laten passen! Ontzettend aardige mensen aldaar.
Hij zat als gegoten… wat los om de pols natuurlijk maar wauw, wauw waaaaauw!
En als je dat wauw moment hebt dan moet je er ook voor blijven gaan.
Twee jaar kon het dus duren voordat ik het weer om de pols zou hebben. Ik keek Jaloers zo nu en dan in het Tudor only topic en zag al enkele mooie plaatjes voorbij komen.
Terug naar de mail van Vrijdagochtend. Geen twee jaar maar 5 maanden later.
Adrenaline… hoe ga ik dit doen, koffer nog pakken, douchen, eten… kan ik dan Breda nog halen en ook weer op tijd thuis zijn voor het werk? De A58 is nooit een prettige weg op vrijdag.
Toch gevraagd of ik hem die dag nog rond 14:00 op kon komen halen, en dat was geen probleem.
Eenmaal daar werd ik zeer vriendelijk geholpen, de band ingekort en voordat ik het eigenlijk besefte stond ik alweer buiten met deze beauty om de pols.
De dikte. Want daar heeft iedereen en hun schoonmoeder een mening over.
Geen last van. Zit heerlijk, female endlinks… de T-fit clasp. Wat is dat heerlijk zeg… ik dacht dat ik met de Christopher Ward Sealander de perfecte stalen band had… nou deze is nog beter. Wat een gemak zeg! Maar totaal geen last van de dikte. Hij valt op een of andere manier gewoon perfect.