Aangestoken door @Dave76 ben ik mijn collectie ook aan het upgraden. Waar Dave sneller en extremer (vwb budget) gaat, ga ik - omdat ouder - wat rustiger. Na 2x Oris (Artelier en Aquis 43,5 mm) en een prachtige Breitling Chronomat Colt 41, hebben we dan vandaag mijn eerste Tudor opgehaald, met dank aan Martijn en Bjorn van Dux Watches: een Black Bay S&G M79733N-0003.
Wat informatie over deze Tudor uit de Watch-ID: stalen kast van 41 mm met gepolijste en gesatineerde afwerking, bezel van staal bedekt met 0,3 mm geelgoud waarop een matzwarte aluminium schijf is aangebracht, gouden 60-minutenmarkeringen, champagnekleurige gewelfde wijzerplaat, gewelfd saffierglas, kroon van staal bedekt met 0,3 mm geelgoud met een ingegraveerde en zwartgelakte Tudor-roos en een bruine band van verouderd leder met vouwsluiting en veiligheidsklep.
Bij S&C had ik de uitvoering met S&G band gepast en daar was ik behoorlijk enthousiast over. Maar nadat ik op de website van Dux deze zag, merkte ik dat ik daar steeds meer naar ging kijken. Die leren band maakte het geheel toch wat rustiger. Dus gepast (draagt heerlijk om de pols, mede door de gedeeltelijke suede-achtige voering aan de binnenzijde van de band waardoor het heel comfortabel draagt), knoop doorgehakt en vandaag opgehaald.
Genoeg geschreven, tijd voor de foto’s (waarbij ik wel moet zeggen dat mijn fotokunsten de wijzerplaat onvoldoende eer doen; deze is veel mooier dan op mijn fotootjes).
Zonder alle tekst te herhalen - staat immers hier vlak boven - iedereen bedankt voor de mooie reacties! Motiveert me om 'm regelmatig hier op HF te showen.