NA: Tudor Black Bay S&G

Aangestoken door @Dave76 ben ik mijn collectie ook aan het upgraden. Waar Dave sneller en extremer (vwb budget) gaat, ga ik - omdat ouder - wat rustiger. Na 2x Oris (Artelier en Aquis 43,5 mm) en een prachtige Breitling Chronomat Colt 41, hebben we dan vandaag mijn eerste Tudor opgehaald, met dank aan Martijn en Bjorn van Dux Watches: een Black Bay S&G M79733N-0003.

Wat informatie over deze Tudor uit de Watch-ID: stalen kast van 41 mm met gepolijste en gesatineerde afwerking, bezel van staal bedekt met 0,3 mm geelgoud waarop een matzwarte aluminium schijf is aangebracht, gouden 60-minutenmarkeringen, champagnekleurige gewelfde wijzerplaat, gewelfd saffierglas, kroon van staal bedekt met 0,3 mm geelgoud met een ingegraveerde en zwartgelakte Tudor-roos en een bruine band van verouderd leder met vouwsluiting en veiligheidsklep.

Bij S&C had ik de uitvoering met S&G band gepast en daar was ik behoorlijk enthousiast over. Maar nadat ik op de website van Dux deze zag, merkte ik dat ik daar steeds meer naar ging kijken. Die leren band maakte het geheel toch wat rustiger. Dus gepast (draagt heerlijk om de pols, mede door de gedeeltelijke suede-achtige voering aan de binnenzijde van de band waardoor het heel comfortabel draagt), knoop doorgehakt en vandaag opgehaald.

Genoeg geschreven, tijd voor de foto’s (waarbij ik wel moet zeggen dat mijn fotokunsten de wijzerplaat onvoldoende eer doen; deze is veel mooier dan op mijn fotootjes).

Hoezo, lume?

In het kunstlicht in het kantoor van Dux:

64 likes

Mijn beste,

Wat een schitterende Black Bay.
Wat een beauty.:ok_hand:
Heb ik nog niet eerder gezien.
Mijn complimenten!!

Geniet er met volle teugen van.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Bij dit model, is de bezel massief goud met een aluminium inlay, ook de kroon is deels goud, met een stalen kern voor het schroefdraad.

Enkel de versie met de stalen band, heeft capped center links met 0.3mm goud er om heen.

Mooi horloge btw.

2 likes

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Veel draagplezier gewenst! :+1:

1 like

Mooie Tudor hoor, gefeliciteerd :+1:

1 like

Genieten zeg!

1 like

Gefeliciteerd en veel draagplezier gewenst met deze prachtige Tudor. Smiley Plaatjes

1 like

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst! :ok_hand:t3:

1 like

Bet is een mooi horloge Marcel!
Van harte met de NA (heb ik vanmiddag niet eens gezegd…).
Veel plezier ervan!

1 like

Prachtige aanwinst, veel draagplezier!:ok_hand:

1 like

Prachtig horloge!

1 like

Gefeliciteerd met je gave NA

1 like

Gefeliciteerd, sporty chique! :star_struck: :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie Tudor! Veel draagplezier.

1 like

Gefeliciteerd met deze golden NA. Welkom als Tudorist Marcel

1 like

lekkere two-tone klatser!!

1 like

Gefeliciteerd met je aanschaf. Wat een toffe kleur wijzerplaat

1 like

Van harte met deze magnifieke aanwinst.
Ik wens je er een zalige tijd mee!!

1 like

Mooie aanwinst die Tudor, geniet ervan :+1:t2:

1 like

Zonder alle tekst te herhalen - staat immers hier vlak boven - iedereen bedankt voor de mooie reacties! Motiveert me om 'm regelmatig hier op HF te showen.

10 likes