Een NA topic, dat is geloof ik mijn eerste!
Oh shoot ik had al eens een Seiko gepost, mijn tweede NA topic dan.
En deze verdient het echt, geloof me.
Sinds ik de Tudor Black bay chrono reversed panda uit 2021 heb kriebelt het nog veel harder dan ooit: een vintage Tudor chrono!
Een poging gedaan om mijn chrono in te ruilen op een big block, helaas niet helemaal uit gekomen.
De nieuwe chrono maar te koop aanbieden en alles in de gaten houden om een oudje te bemachtigen. Steeds verder verdiepen in de materie: welke wijzerplaat, wat zijn de referentie nummers, wat voor band hoor daar op en welke endlinks horen daar bij. Welk jaar bij welk serie nummer. Etc etc. Hele studie van gemaakt, want een miskoop doen ligt behoorlijk voor de hand in dit vintage mijnenveld.
Ineens kwam hij online, via Chrono24.
De tudor 79180 dit is dus de befaamde Big Block! Waarbij de laatste 2 cijfers (80) staan voor stalen bezel.
Heerlijke witte porseleinen wijzerplaat met zilveren subdials. Aka Albino dial. Liever nog had ik de versie met zwarte subdials gehad, maar ach je moet iets te wensen houden toch?
Verder is hij echt heel netjes maar gedragen, mist wat bolletjes lume. Zal ik dat laten herstellen, of gewoon dragen die handel?
Nieuwe plaat heb ik zeker aan gedacht, maar is nog niet echt makkelijk. Moet naar mijn smaak wel een porseleinen plaat zijn, en laat die nou net het meest zeldzame zijn
Denk inderdaad dat ik hem gewoon zo laat, wellicht stuit ik ooit op een mooie plaat. Deze gaat mij niet verlaten!