NA Tudor Date Day S&G

Sinds begin dit jaar was het eindelijk tijd voor de zoektocht te starten voor mijn volgende aanwinst.
In de ‘Tudor only’ en ‘Tudor prince only’ topics werd het al snel duidelijk dat een prince hoog op de lijst zou komen.
Ik wou eens iets anders dan mijn vele duikers die ik had. Iets bling, kleiner en iets meer gekleder…

Keuze was snel gemaakt, het moest een Tudor Prince date day worden in staal/goud.
Nu de plaat nog… De effen gouden plaat viel al snel af, voor deze mocht het iets specialer. Zwarte en blauwe platen zijn zo goed als onvindbaar en wou geen zoektocht van jaren starten :grin: De linen dials vind ik prachtig, beetje vintage vibe mag wel op een prince. De gouden versies hiervan zie je wel vaker, maar wou voor één die mooi afsteekt tov die gouden bezel. Het moest een zilveren linen worden.

Eerst eens via HF rondgehoord, maar niemand wou er vanaf (en dat versta ik zeker :blush:).
Tweede halte was Jetco. Hen gecontacteerd maar de laatste was juist de deur uit, zelfs de site was nog niet geüpdate en kans op nieuwe stock was klein…

Dan maar chrono24 afzoeken. Een verkoper uit Denemarken gecontacteerd, maar had er ook geen meer op stock. Hij vroeg of ik even geduld had, dan ging deze eens op zoek naar een exemplaar. Na een week plots bericht dat hij één enkel exemplaar had gevonden en vroeg of ik nog interesse had.
Natuurlijk dat! Via Chrono24 (mooi duidelijk systeem :ok_hand:) betaling gedaan en 2 werkdagen later werd de tudor verzonden. Om 16u donderdag avond opgehaald door dhl in Stockholm en vrijdag middag stond deze al aan de deur :sunglasses:.

Bij het openen van de doos kwam er direct het wauw gevoel. De kleinere maat valt super goed mee, mede door zijn bling gehalte :grin: Hij staat zeker zijn mannetje tussen al m’n duikers!

Nu al heel het weekend non stop rond de pols en bevalt super. Zeker nu met het goede weer. Korte mouwen, gebruinde arm en zon komt deze mooi tot zijn recht :ok_hand::smiling_face_with_three_hearts:.

De specs :muscle::
De kast wordt tot zover ik kon vinden bij Rolex gemaakt en is dezelfde als een 36mm datejust (correct me when I’m wrong :see_no_evil:)
De fluted bezel is 24kt goud, alsook de kroon en de center links van de band.
De plaat is een zilveren ‘linen dial’ en geeft een mooie vintage vibe.
Is een date-day met een caliber ETA 2834.

De band is een mooie mix van een jubilee en Oyster van Rolex. Buitenste links zelfde finishing dan de case met daarnaast smalle gepolijste links met als center de mooie 24kt gouden links :sunglasses:
Ook heeft de case drilled lugs, dus bandjes vervangen zou vlot moeten gaan :grin:

Nu het belangrijkste: de foto’s
Enjoy!

51 likes

Mooi goede combi goud en staal, overigens ook een mooie dial… Geniet van je aanschaf :metal:

1 like

Echt tof! Leuk dat er weer een Prince bij is op HF, geniet ervan!

1 like

18k.

24k is iets te zacht.

4 likes

Knap ding! Geniet ervan

1 like

Gefeliciteerd! Heel mooi horloge

1 like

Lekker hoor👌

1 like

Leuk ding. Proficiat

1 like

Mijn beste,

Een solide en fraaie aanwinst!!
Goed gedaan!!
Geniet er met volle teugen van. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Klopt, mijn fout. Heb de mail van de ad in Hong Kong nog eens nagelezen en stond idd 18kt :blush:

1 like

Goh, die regendruppel, dat ie er niet afvalt.

2 likes

M’n dochter zei hetzelfde :rofl:
Papa, je moet je horloge afdrogen, ligt nog een druppel op :laughing:

4 likes

Gefeliciteerd! Zo’n prince is echt een gaaf horloge! :smiley:

1 like

Mooi hoor! heel vette wijzerplaat! Veel plezier er mee!

1 like

Mooie aanwinst. Heb er zelf ook nog naar zitten kijken maar dan met zwarte wijzerplaat. Hoe is de band, voelt die solide aan of?

1 like

een prachtig horloge :ok_hand:
de Tudor Prince is de enige Tudor die mij kan bekoren :star_struck:
dus ik bekijk dan ook graag de foto’s die hiermee gepaard gaan :smiley:
geniet ervan zou ik zeggen :ok_hand:

1 like

Nice.

1 like

Gaaf!:+1:

1 like

Schitterend horloge! Maar ik ben sowieso enorm fan de de Tudor Prince modellen. :grin: Voelt zo heerlijk vintage aan en dat voor een compleet nieuw horloge. :ok_hand:
Leuk verhaal ook en tof om te horen dat je ook zo verast bent. :smiley:

1 like

Zeer zeker, van zodra de box open ging kwam het wauw gevoel en is nog niet weg geweest sinds dan :blush:

2 likes