NA; Tudor eruit & hello Omega!

Sinds een goed jaartje of 2 was ik trotse eigenaar van een Tudor BB GMT ‘Pepsi’ op stalen band. Het was mijn eerste echte luxe horloge. In mijn opinie een prachtig horloge die het eigenlijk zeker verdiend had om in de collectie te blijven zitten. Maar helaas kon ik het niet verantwoorden om deze te houden & een nieuwe aankoop te doen. Het blijft ten slotte ook een hobby… maar wie weet koop ik hem later nog eens terug. Of die nieuwe gereleasde GMT in de 39mm case, die ziet er ook heel cool uit.

Wel heeft de Tudor plaats gemaakt voor een nieuw icoon in de horlogewereld. Een Omega Seamaster 300M in’t groen! Op stalen band een mooi 2e hands exemplaar gevonden die amper gedragen was. Heel fijn dat ik even niet die depreciation moest pakken ;). Zoals velen vond ik de stalen band er niet zo goed uitzien. Die is niet getapered etc. het ziet er wat uit als tramsporen. MAAR dat was voor ik het in het echt zag, de band vind ik irl veel mooier en heb het nu ook al een paar weken om en het groeit echt aan mij. Ook de micro-adjustment clasp is heel handig. Op warme/koude dagen is het zo even wat bijgesteld. Een grote upgrade van de Tudor gewone clasp waar je tools voor nodig hebt om het iets bij te stellen.
Ik had eigenlijk van in het begin ook direct een aftermarket (300-600€ voor een origineel vind ik nogal moeilijk te verantwoorden) groen rubberen bandje gekocht, omdat ik dat op foto’s er iets leuker uitzien vond. Nu twijfel ik sterk wat ik leuker vind.

Over de kast en horloge zelf: Heel erg impressed door deze. Het is heel donkergroen, iets donkerder dan ik had verwacht eigenlijk, maar dat vind ik niet erg. Daardoor valt het ook iets minder op & blijf je toch iets meer ‘onder de radar’. Wanneer er niet teveel licht is, lijkt het bijna zwart, maar in direct zonlicht is het echt een mooi fel groen. De gepolijste delen blinken en accentueren het horloge mooi in combinatie met de gebrushte delen.

Tot zover heel erg tevreden met de nieuwe aankoop, maar ga toch stiekem ook wel een beetje de Tudor GMT missen.

Wat vinden jullie van de Omega SMP300?

155 likes

:+1:

Mooie switch! Veel draagplezier!

Prachtig horloge, eigenlijk de duiker om te hebben wanneer je niet voor een Submariner gaat.

3 likes

Mijn beste,

Verandering van spijs doet eten!!

Goed gedaan hoor!!
Een schitterend horloge van een befaamd horlogehuis.
Ik wens je er een langdurige pols tijd mee.:four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Schitterend horloge en leuk dat je net even een minder courante kleur hebt uitgekozen. Qua wrist presence doet hij verder ook echt niet onder tov de BB GMT :ok_hand:t3:

1 like

Lekker hoor veel plezier met deze mooie Omega.
Zelf ben ik na enkele modellen van Tudor sinds deze week ook in het bezit van een Seamaster.

Echt een hele mooie kleurstelling dat groen van jou.

1 like

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst. Lekker van genieten!

1 like

Leuke switch en gefeliciteerd met je mooie nieuwe 300M!

1 like

Prachtig! De Seamaster vind ik een hele mooie ‘upgrade’ en zou ik zelf ook graag willen hebben, maar is helaas te groot voor mijn pols. Echt gaaf ook de groene variant. Geniet ervan!

1 like

Veel draagplezier!

1 like

Ik vind hem erg gaaf. In het echt ook een stuk mooier dan de foto’s doen vermoeden vind ik. Ik heb hem ook een paar keer gepast en was erg in de verleiding om aan te schaffen.

En wat je zegt, die band oogt wat lomp maar als je hem eenmaal draagt, valt dat echt reuze mee.

1 like

Het is een geweldig horloge draag hem nu al bijna 3 jaar en de andere horloges in de collectie blijven in de doos🤔

6 likes

Helaas kun je niet alles hebben, maar wel een goeie stap omhoog. Ik heb hem zelf ook, maar wel die OEM rubberen band met deployant clasp. Die was is 2022, €520 en dat vond ik hem zeker waard. En het horloge zelf bevalt ook zeker goed. Geniet er van :ok_hand:t2:

1 like

Gefeliciteerd met de wissel en de NA. Geniet ervan :+1:t2:

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie aankoop :+1:

1 like

Gefeliciteerd! Eerst dacht… wat, zo’n gave Tudor GMT eruit. Maar de SMP300m is wat dat betreft een mooie wissel. :ok_hand: Tof ook dat uurwerk he?

1 like

Goeie wissel zo :wink: Veel plezier er van.

1 like

Mooie NA! mooie Omega zo in het groen.
Als ik dit zo zie ga ik ook wel weer een paar keer nadenken maar ik ben nog zeker niet van plan om mijn GMT Pepsi in the wisselen :slight_smile:

1 like

Coole kleur. Succes ermee!

1 like