Hi, bedankt voor je waardevolle post. Zoals ik eerder heb aangegeven zit ik niet diep in de geschiedenis van Tudor. Echter, juist door dit soort berichten ga je er meer over lezen en dat is naast leerzaam ook erg leuk. Prima dus! Mede hierdoor wordt de aanschaf van de Heritage vreemd genoeg nog waardevoller. Leuk om te lezen is ook het feit dat de Ranger feitelijk een Explorer is maar dat bij dit model voor het eerst gekozen is om een Tudor horloge een eigen naam te geven. Tudor kende namelijk modelen reeksen als de Submariner, Prince en degelijke.
Het blijkt dat de vintage Tudor Ranger inderdaad een van de meest nagemaakte horloges is. Overigens vaak met orginele Tudor onderdelen. Dan wordt er gesproken over zgn. Frankenwatch⊠Uiteraard zijn er ook minder orginele onderdelen gebruikt en soms zelf geenâŠ
Voor wie het leuk vindt hierbij enkele linkjes met meer informatie;
http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&th=1155225&mid=4037759&rid=25611&rev=&reveal=
Uit het kleine beetje inlees werk wat ik heb gedaan blijkt in ieder geval dat de eerder door mij geposte Tudor Red Ranger zeer waarschijnlijk niet echt is. Er wordt sowieso ernstig getwijfeld of dit model door Tudor is geproduceerd.
Ik zal de topic titel iets aanpassen zodat mensen dit (in de toekomst) makkelijker kunnen vinden.