Nou, in ieder geval welkom! Het leuke van Tudor is dat ze erg fijne horloges maken voor nog acceptabele bedragen.
Hallo Victor - ja dit oudje heb ik al weer heel wat jaren - ook 34mm en inderdaad met andere ‘historic’ minutenwijzer dan de jouwe - en diens voorbeeld. Is dan ook een fifties model schat ik zo in - maar ik heb er zonet een gegoogled die er aardig identiek uitziet dus ik vrees niet
Ik dacht dat ergens gelezen te hebben. Maar ik kan me vergissen. Ze staan regelmatig op Ebay. De blauwe heb ik voor 100 kunnen kopen maar de zwarte heeft me toch 160 gekocht. Veel geld maar wel de fijnste bandjes die ik ooit gedragen heb. Dus ik heb er geen spijt van. Nu de rode nog!
En het blijft perfect zitten er zit totaal geen speling in.
Ik ben trouwens erg gecharmeerd van deze nieuwe Tudor. Wel maar 36mm maar ik denk dat dat weleens mijn nieuwe aankoop zou kunnen worden.
Hi, ik heb er ook even naar gezocht en er wat plaatjes van gevonden. Ben je de eerste eigenaar? Ik zou er in ieder geval zuinig op zijn, kan zomaar geld waard worden😀
Hier de Ranger naast zijn zusje…
En hier een “jawel” Red Ranger;
Tudor is gewoon een erg leuk merk! Geniet ervan👍🏼
Kan ik me goed voorstellen! Ik heb redelijk grote polsen dus hou van iets grotere horloges. Aan de andere kant, een goede vriend van mij ook een grote kerel, loopt al een eeuwigheid met een 36mm Explorer om zijn pols en dat ziet er verdomd goed uit. Ik zou wel kiezen voor de metalen band. Ik denk dat dat iets meer body geeft…
Ik vind 36mm ook klein, maar wie weet, niks zo veranderlijk als de mens!
Ik kies altijd de versie met metalen band het is achteraf duurder om staal na te bestellen.
En een vergelijkbare leren band kun je altijd wel ergens vinden voor niet Tudor prijzen!
Hoi Niels, ik heb begrepen dat deze uitvoering nieuw ca. €2.500,- gaat kosten. Ik ken je smaak natuurlijk niet maar met een beetje goed zoeken kan je voor een paar honderd euro meer ook een tweedehands Rolex Explorer vinden in 36mm. Mocht je dat na, zeg twee jaar, niks vinden dan kan je voor het verkoopbedrag waarschijnlijk twee van deze Tudors kopen…
Hoi Victor, ik koop ze ook nooit nieuw. Er zijn echt maar weinig horloges die hun waarde houden. Ik hoef hem ook niet meteen te hebben. Over een jaartje of zo. Ik verwacht dat die wel rond de 1500 zal komen te zitten. Heel veel meer wil ik ook niet uitgeven voor een horloge. Dan koop ik liever wat meer bandjes!
Of deze vind ik ook heel mooi. Tweedehands rond de 1000.
Ha Niels, heel verstandig om tweedehands te kopen. Ik heb inderdaad ook met een schuin oog naar die Sixty Five gekeken. Dat is een hele mooie en volgens mij populaire lijn. Ik vind met name deze tof en anders;
Volgens mij briljant te combineren met diverse NATO’s!
Ik vind die zwart gele mooier. Die blauw met geel komt wat doffer over. Maar dan kan ook de foto zijn. En ik heb die zwart met geel met rubberband al eens omgehad en die zat erg comfortabel. Maar nato’s zullen zeker erg goed werken!
Trouwens nog even snel wat Tudor Ranger combinaties gephotoshopt. Nu wil ik de rode nato zeker hebben! Die laatste werkt trouwens ook erg goed.
Wauw!, goed gedaan. Die rode ziet er inderdaad strak uit. Ik verwacht dat deze combinatie het geweldig zal doen, zeker met hulp van die karmijn rode seconde wijzer.
Ik moet zeggen dat ik laatst even een NATO wou proberen maar die zit er nog steeds om. Man, wat ziet dat er op dit horloge goed uit en wat draagt dat fijn. En ik was al zo tevreden met de stalen band. Nogmaals dank voor de moeite!
Dank je Victor, inspirerende visuele comments ook! En nee, ik ben geenszins de eerste eigenaar - kon hem destijds geleden overnemen van een Singapore handelaar die ‘even met een koffertje heen en weer vloog’ en ik bij toeval trof bij een bekende horlogehandelaar. Herinner me nog dezelfde opwinding waar jij nu over schreef…maar die is wel weg hoor. Met mijn ‘oeroude’ Universal (pre) Polerouter, Speedmasters van Omega & Giugiaro/Seiko, Recordmaster van Citizen of Eterna Kontiki BlackDial ben ik zeker minstens zo happy. Die door jou al aangehaalde symmetrie en het ‘portret’ van het model speelt bij mij vermoedelijk de hoofdrol - maar dat is vast vloeken in deze omgeving
Ha die deed me meteen denken aan een oude Herma diver - ondanks gebrek aan numerals & de minder symmetrische locatie voor datum - Moet ik die ook maar eens met een Nato combineren denk je??
Ik vind de stalen band ook fijn maar na een tijdje ga je hem toch voelen dus uiteindelijk draag ik toch meer nato’s. Alhoewel ik niet zo’n fan ben van dat gedeelte wat je teveel hebt en weer terug moet proppen. Gelukkig hebben de Tudor Nato’s daar geen last van! Gisteren trouwens deze besteld. Ze zijn van canvas gemaakt dus moeten vrij comfortabel zijn…
Hoi, wat een fijne collectie horloges heb jij. En daar bovenop dit pareltje van Herma. Toegegeven ik kende dit merk totaal niet, maar voor wat ik heb begrepen is het een Frans merk met enige populariteit in de jaren 70 en 80. Erg leuke wijzerplaat en als je het mij vraagt zou ik deze zo orgineel mogelijk houden. Echter, even lekker combineren met NATO’s kan natuurlijk nooit kwaad…
Hoi Niels, mooie collectie NATO’s heb je besteld. Ik vind met name die canvas groene van de eerste foto mooi. Ik meen mij te kunnen herinneren dat ik een Tudor Sub heb gezien op een soortgelijke strap. Dus historisch verantwoord zullen we maar zeggen. Ik ben zelf alleen niet zo gecharmeerd van die Zulu (ronde) gespen. Evengoed; Enjoy!
Ik heb ook alleen de groene besteld. De andere was meer om uit te proberen hoe die zou staan. Even afwachten of die ook lekker zit, dan kan bijbestellen altijd nog!
De foto die je post heeft de flair minutenwijzer, dat is geen goed teken! Tudor maakte ze met dezelfde minutenwijzer als de submariner (niet flair)
Verder heeft de dial van de originele ranger geen dikkere lijntjes om ieder vijf min aan te geven.
De red ranger is helemaal nog niet aangetoond!
De ranger is de moeilijkste vintage tudor om origineel te verkrijgen en is een wespennest met vervalsingen. Door het ontbreken van een eigen ref nummer zeer moeilijk te achterhalen!