Hello allemaal!
Afgelopen week verkocht ik mijn Omega Aqua Terra 36mm first gen 2504.50. Prachtig horloge in zeer nette conditie, maar het gebrek aan fijnafstelling in de band en het veel te reflecterende glas vond ik helaas toch wel twee duidelijke minpunten.
Na veel wikken en wegen wat het volgende horloge zou moeten worden, ben ik dit keer eens out of my comfort zone gestapt en heb ik een two tone gekocht. Heb eerder een 74000N met zwarte en zilveren plaat gehad en die bevielen prima, maar heb gemerkt dat ik 36mm een fijnere maat vind. Ik heb denk ik de hele model line-up van de 76XXX serie wel 20 keer bekeken en uiteindelijk besloten dat ik opzoek zou gaan naar een 76213 met zwarte plaat en gouden bezel.
Het horloge stond via Marktplaats te koop als full set uit 2021. Geïmporteerd via Jetco en spaarzaam gedragen (lees: bijna nooit). Compleet met aankoop/importfactuur, kartonnen omdoos, doos en alle toebehoren. Ik heb even getwijfeld of ik dit niet te flashy zou vinden en hem daardoor enkel op een zwarte, lederen band zou dragen (vind ik persoonlijk de mooiste combi), maar gisteren toch de knoop doorgehakt en richting Den Bosch gereden.
Toen ik bij de verkoper de doos opende, wist ik gelijk dat deze mee naar huis zou gaan. Het is een prachtig horloge en veel subtieler in real life dan ik dacht! De crème kleurige dag- en datum aanduiding passen perfect bij de diepzwarte wijzerplaat. Dit vind ik persoonlijk mooier dan het contrast van de spierwitte dag- en datum uitvoering op de zwarte plaat bij de 76200. Dus erg blij met de keuze voor deze uitvoering! Nu nog een mooie lederen zwarte en bruine band en ik ben helemaal klaar voor de herfst ![]()
Hieronder enkele specs en dan de foto’s!
Merk: Tudor
Model: M76213-0010 Date & Day
Diameter: 36mm
Kaliber: ETA 2834-2 automaat
Fijne zondag! ![]()