NA Tudor North Flag

De Hodinkee app openen is niet zonder risico, zo blijkt. Paar maanden geleden opende ik nietsvermoedend de app, niet wetende dat het bovenste artikel een serieus emmertje geld ging kosten… In het betreffende artikel werd een ode aan de inmiddels niet meer geproduceerde Tudor North Flag gebracht. Ai, wat een apparaat! Ik was meteen verkocht. De eenvoud van het ontwerp, op stalen band, contrast van de gele accenten op en zwarte dail…

Maar ja, Tudor is niet het merk dat me gelijk pakt. De meeste modellen lijkt in de regel op Rolex en dat is niet helemaal mijn smaak. En belangrijker, ik ging echt maar 1 keer een duur horloge kopen; een Tag Heuer Monaco Cal 11, vorig jaar aangeschaft. Niet doen dus.

Of… nou ja, alleen maar een zoekfilter op Chrono aangemaakt en in de gaten gehouden, gewoon voor de fun.

Tot ik donderdagochtend in de file een push kreeg, nieuwe NF’s op Chrono, waaronder een ongedragen en op staal. Helaas in de VAE, dus invoerrechten en BTW. Voor ik er goed en wel erg in had typte mijn rechtervingen een prijsvoorstel, een paar uur later was de deal beklonken.

Zaterdagmiddag werd de NF verzonden, maandagmiddag lag het pakje bubbelplastic al op de keukentafel. Ondanks de goede reputatie van de leverende partij was ik er toch nog niet helemaal gerust op. Zou het inderdaad een nieuwe NF zijn? Of misschien wel een fake?

De unboxingvideo zal ik jullie besparen :slight_smile: Belangrijkste conclusie: hagelnieuwe NF, full set, volledige garantie. Alles dik voor elkaar.

Zo blij als een kind, de NF is precies wat ik ervan hoopte. Wat een tof horloge!

152 likes

Heel gaaf horloge! Gefeliciteerd

Super tof ding! Veel plezier ervan :smiley:

Thx!

gefeliciteerd!

Super cool horloge! Ik ben zelf ook een beetje aan het zoeken naar deze, goed nieuws dat ze nog nieuw te vinden zijn. :star_struck: Je hebt 'm ook nog met bracelet, helemaal mooi. Die zie ik weinig zo vers voorbij komen. Gefeliciteerd!

2 likes

Wow! Nice ding man! Enjoy!

Afgelopen maanden paar nieuwe (of ongedragen) langs zien komen op Chrono en een enkele op het Duitse forum. Ze zijn er maar het is zoeken en de prijs is vaak aan de stevige kant :grimacing:

Mooie aanwinst zeg.

Mooi ding! Absoluut gaaf dat gele accent

Heel mooi!

Prachtig! Geniet er van! :star_struck:

Prachtig deze eigenzinnige Tudor! En de eerste met het inhouse uurwerk :+1:

Draag er zorg voor!

1 like

Schitterend!:heart_eyes:

1 like

Vette klok!

1 like

Super nice! :heart_eyes:

Heel tof! Blijft een bijzonder horloge in de Tudor-collectie. En om dan zon mooie op te pikken… Veel plezier :slight_smile:

heb ik net een commentaartje geschreven op jouw post in Tudortopic, zie ik dat mijn bijdrage ‘mosterd na de maaltijd’ is
:laughing:
y
nou ja, hoop dat je youtube nog niet gezien hebt

nogmaals: enjoy

2 likes

Heel mooi ! Zeker als je weet dat deze ‘discontinued’ is. Veel plezier ermee :+1:t2:

Gefeliciteerd! Heel nice :+1: