Dit forum heeft een slechte invloed op mijn spaarpotje… ![]()
Af en toe duikt er een horloge op in het blauwe deel dat mij helemaal niet bekend is en toch direct interesse triggerd…
Zo verging het mij dus met de Tudor North Flag die aangeboden werd door @FilipD.
Normaal gesproken geen fan van Tudor (vooral vanwege de Snow Flake wijzer). Ik ben wel ooit voor een Fast Rider gevallen maar die staat al weer een tijdje op de transferlijst.
De North Flag gaf echter direct een “hey wat een gaaf horloge” effect. Het aangeboden horloge was nog redelijk recent (2021) en in zeer mooie staat. Na het doen van mijn huiswerk (was net op vakantie dus tijd zat om veel video’s te kijken) was de interesse serieuzer geworden; interessant model met Tudor’s eerste inhouse uurwerk. De stoere, gematteerde no-nonsens look met zijn strakke lijnen (ook van de band) is helemaal in mijn straatje. De gele secondewijzer, de kleine gele 5-minuten markeringen en de gele indicator van de gangreserve geven het horloge net dat beetje extra om een in de basis redelijk eenvoudig (saai?) model, een fris en sportief accent te geven.
Het enige punt van twijfel betrof toch wel de dikte van het horloge. Ruim 13,5mm is eigenlijk iets boven mijn voorkeur… De vorige eigenaar (maar ook diverse reviewers) gaf aan dat het horloge effectief iets minder dik droeg dan de maat doet vermoeden. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en de koop gesloten. Het horloge kwam perfect veilig verpakt binnen en het was een aangename eerste kennismaking (na het passend maken van het bandje). Het is inderdaad zeker geen dun horloge maar te dik is ie wat mij betreft ook weer niet. De achterkant zakt eigenlijk een beetje in de pols. De korte overgang naar de geïntegreerde band laat het horloge ook iets compacter lijken. Ben er helemaal mee in mijn sas! Nu op zoek naar een rubberen bandje! Dit is er niet origineel voor de North Flag maar volgens een zoektocht op google zijn er passende alternatieven. Ik kwam ergens een tip tegen over een band voor een Tudor Black Bay die perfect zou passen. Helaas kan ik die tip niet meer terug vinden. Mocht iemand een passende oplossing weten (bij voorkeur met vouwsluiting); ik hoor het graag!
Even een paar snelle foto’s direct na het uitpakken. Zit midden in een kleine verbouwing, betere foto’s laten nog even op zich wachten.
Feli!
Geniet ervan!
Gefeliciteerd met je na, blijft een mooie deze😍
Mooi hoor! Veel draag plezier!..
Topper
Eén van de mooiste Tudor’s!![]()
Gefeliciteerd en veel draagplezier
Ptachtige aanwinst ![]()
![]()
![]()
Mooi
veel draagplezier!
Gefeliciteerd ![]()
Proficiat!
Een van de tofste Tudors die er is
Blijft tof zo’n NF ![]()
Ik snap dat je die gekocht hebt
Enjoy!
Gefeliciteerd! Uniek ding die north flag!
Mijn beste,
Zo zo, wat een “binnenkomer”.![]()
Gefeliciteerd met deze bijzonder fraaie Tudor.
Ziet er magnifiek uit.
Ik wens je er een formidabele tijd mee. ![]()
Orologio Signaturis Temporis ![]()
Sjiek hoor!!
![]()
![]()
De North Flag is een geweldig horloge, gefeliciteerd!
Ik wist niet dat deze Tudor bestond! Ziet er echt cool uit met de geïntegreerde armband!
North flag… Ik vind het cool wanneer Tudor durft om eigen ontwerpen uit te brengen, zeg maar. Mooi man. Gefeliciteerd.
Heel erg fijn exemplaar van Tudor! Gaat er hier ook nog een keer komen!
Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst.