NA: Tudor P01

Op veler verzoek er toch maar even voor gaan zitten om van deze vreemde snuiter eens een NA topic te maken.

Eens bij het begin beginnen;
Het is maart 2019 als ik me niet vergis.
Terwijl iedereen hoopt op een nieuwe Tudor Sub komt het ,voor vele, slechte nieuws dat Tudor met de toch wel uitgesproken P01 komt. Een re-editie van een prototype welke Tudor had ontwikkeld in de jaren ‘60 voor de ‘US Navi’.
Terwijl het merendeel van de HFers hier hem afschuwelijk noemt, vind ik hem eigenlijk al direct cool.
Mezelf voornemens hem eens te gaan passen als hij in de winkels ligt verstrijken de maanden, de interesse in de P01 ebt weg. Totdat… ik met vrouwlief tijdens een bezoekje aan de kerstmarkt in Düsseldorf hem in de etalage van Wempe zie liggen!
Ik zeg tegen haar: kom we gaan even naar binnen, ik moet even iets passen :grimacing:
Zo gezegd zo gedaan…

en… wat een gaaf ding zeg! Echt anders dan al het andere. Weer huiswaarts gekeerd en de tijd verstrijkt weer. Maar, telkens als ik een juwelier passeer en de Tudor P01 ligt in de etalage moet ik even stoppen…
Afgelopen zaterdag een bezoek gebracht aan S&C om en stalen Breitling band op te halen. Tijdens het op maat maken van de band stond hij er weer. Recht voor m’n neus.
“Hmmm… deze moet er toch eens komen” dacht ik nog :smiley:
Toen er een week later (afgelopen dinsdag) een leuke deal bij een Duitse handelaar voorbij kwam heb ik de knoop toch maar doorgehakt en dit ‘zwarte schaap’ aan mijn ‘collectie’ toegevoegd :smiley:
Genoeg gezeverd en nu maar eens wat foto’s kijken.
Love it or hate it …

De ‘bekende’ vouwsluiting met ceramische balletjes ook op deze P01 uiteraard aanwezig:

Leuk detail, in het rubber van de band zijn de snowflake wijzers verwerkt:

Bedankt voor het lezen. Ik ga nog even genieten van het uitzicht :heart_eyes:

153 likes

Echt prachtig Roy, gefeliciteerd! :muscle:

1 like

Heul vet! Authentiek t/m en 100x keer beter dan zo’n faux patina Pelagos LHD.

1 like

Geniet van de P01 :+1:t2:

1 like

hele mooie vangst! :ok_hand:

1 like

Apart.

En daarom mooi :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

2 likes

Eigenzinnig dekt de lading nog maar deels…wat een bijzonder eigenwijs model. Ik vind 'm geweldig. Een bruut apparaat :muscle:

Van harte Roy…en veel draag plezier. :ok_hand:

Ps…Mooie close-up foto’s ook. :+1:

1 like

Zo. Ik vind het echt helemaal niks. Gelukkig verschillen smaken. Veel plezier er mee! :grin:

1 like

Hebben de endlinks die over de tandjes van de bezel vallen nog een functie? Een vergrendeling wellicht van de bezel? :thinking:

2 likes

Wat een tof apparaat! Geniet van dit fantastische exemplaar!:muscle:

1 like

Mooie aanwinst! Veel draagplezier :sunglasses:

1 like

Inderdaad. Open en de Bezel draait 2 richtingen in. Klap je hem dicht zit de bezel vergrendeld :smiley:

1 like

Ah…mooi systeem. Lijkt mij een snaarstrakke vergrendeling. :ok_hand:

1 like

Brute klok.

Vraagje: waarmee zijn de foto’s gemaakt?

1 like

Super mooi. Ik hou van apart. Enjoy!

1 like

Gaaf ontwerp, genieten :+1:

1 like

Heel gaaf @royke74! Na de vakantie snel afspreken. Ik wil deze bruut wel is passen :man_dancing:

1 like

1e keer dat ik hem zag mweh, maar hoe vaker ik hem zie hoe vetter die wordt… #coolding

1 like

Gefeliciteerd met je NA / zwarte schaap!

Ik vond en vind hem op foto’s en in real life om de pols echt he-le-maal niks. Wat een gedrocht.

Wel weer leuk om te zien dat er op ieder potje een dekseltje past… Zo ook op deze P01. Maar je bent dan ook een Brabander dus het zij je vergeven :stuck_out_tongue_winking_eye:.

Geniet van alle blikken en opmerkingen die je erover zult krijgen, want dat lijkt me onvermijdelijk met deze NA!

3 likes

Ik heb het altijd al een gaaf ding gevonden! :heart_eyes: Gefeliciteerd en veel plezier met je NA! :+1:

1 like