NA | Tudor Pelagos 25600TN + Rubberen band (#151)

Mooi verhaal en dito watch!

1 like

Hahaha die plakbandjes! :joy:

Wat gay.

3 likes

Thanks! :ok_hand:

1 like

Wederom gefeliciteerd!
Blijft een mooi horloge en heb deze zelf ook een paar keer willen kopen. Wie weet ooit. Hoe bevalt die rubberen band?

1 like

Bevalt prima. Ik vind ook de aansluiting op de bestaande end-links mooi, sluit op die manier mooi aan op de kast.

De band is wat minder flexibel dan de rubberen band die ik bijvoorbeeld bij mijn Seamaster had. Dat was overigens wel een onnavolgbaar mooie band (vond ik). Die was echt super.

Direct uit de verpakking geeft deze Tudor band ook nog wel een redelijk aanwezige rubbergeur af maar een half dagje later is dat al minder. Het is me bij de vorige Pelagossen ook niet zo opgevallen eerlijk gezegd, maar die waren dan ook geen van beide nog in de gesloten verpakking. Het zal wel afvlakken. De band trekt gelukkig geen overvloed aan stof(jes) aan, dus ziet er prima uit.

Enige nadeel vind ik de ‘stijfheid’. Het is daardoor lastig om als de band om de pols zit in/uit de keepers te schuiven, kan de band nauwelijks buigen. Maar goed, dat went ook wel en wellicht wordt de band ook nog wat soepeler.

Ik vind het een fijne band om af te wisselen met de Titanium band, die naar mijn mening toch ook wel érg mooi is (waardoor ik die het meest zal dragen). Maar deze band doet wel wat sportiever aan. Leuk dus! :sunglasses:

1 like

Klinkt goed!
Ziet er idd strak uit, draag de laatste tijd veel rubberen banden. Je zou nog een keer kunnen overwegen om hem even te behandelen met kokend water. Heb dat een paar keer gedaan bij andere stugge banden en werkt goed.

Wellicht binnenkort toch eens kijken om te passen. Zoals aangegeven erg mooi horloge. Met name ook de sluiting van de titanium band is perfect.

1 like

:thinking: … vertel eens. Wat moet ik dan doen?

Ik kan een eitje koken maar bandjes, dat heb ik niet eerder gedaan en ook niet eerder over gelezen. Ik ben erg benieuwd. Als het helpt en de band niet ‘sloopt’, is het te proberen.

Zeker doen! Je zal je wellicht ook verbazen over het gewicht. Ik had van de week ook de BB58 in handen, heb ze even naast elkaar ‘gewogen’ en dat scheelt echt enorm. De Pelagos is uit de vederlicht klasse, daar waar de BB echt een zwaargewicht is. Grappige is trouwens, dat je dat snel vergeet als je hem om hebt.

Als de band erg stug is dan doe ik hem in het hete water. Afhankelijk van wat je wensen zijn. Je kan er erg goede resultaten mee bereiken, helemaal als je in bijvoorbeeld tegen de binnenrand van een kopje legt en dan het water erbij gieten.
Hieronder meerdere hits om je een beetje in te lezen.

https://www.google.nl/search?q=boil+rubber+strap&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl-nl&client=safari

1 like

Interessant! Thanks @Bidle. Weer wat geleerd vandaag … :ok_hand:

Supermooi verhaal om te lezen, dank! En weer een paar dingen geleerd die ik zeer goed kan gebruiken in de in mijn hoofd voortdurende discussie: “spaar ik nu voor een North Flag of een Pelagos?” :smile:

1 like

Pelagos all the way!

7 likes

Ja inderdaad erg gaaf! Blijft gewoon een heerlijk horloge, door het titanium ook een heerlijk gewicht. Rete strakke kast met mooie lijnen. Voor mij toch wel beste aankoop ooit. Die van mij is wel wat meer beschadigd. Heb hem 4 jaar, en 2 jaar als daily gedragen. Dat zie je er ook wel aan af. Nu wat minder met de Speedy ernaast.

Maar bij de Pelagos mag dat wel.

Rubberen band slinger ik er ook wel eens op. Ziet er goed uit.

image

5 likes