Hi allemaal,
Ik ben al wel een tijdje actief op dit forum, maar heb me nooit echt voorgesteld:
Ik ben nu denk ik een jaar of 7 echt bezig met horloges. Het begon met een Edox Les Vaubert en een tweetal Hamiltons.
Nadat ik mijzelf een wat luxer horloge had beloofd, is het pas echt begonnen: van het modificeren van een Seiko Sea Urchin, tot het sourcen van onderdelen op ebay en Ali Express en het zelf in elkaar zetten van horloges. Eta uurwerken, Unitas Clones you name it. Op ebay kom je toch snel in zo’n replica wereld terecht en daarom ben ik als hobby ook nog aan het proberen om zelf iets te ontwerpen (daar heb ik wel wat overgepost in dit forum:
Eigen ontwerp).
Misschien wordt deze ooit echt draagbaar.
Mijn eerst luxere uurwerk werd een Frederique Constant Flyback Chronograph. Vooral om deze toch veel weg heeft van een PP 5204. Helaas een tikje buiten bereik. Mijninziens een ondergewaardeerd horloge, want de afwerking is echt heel goed.
Deze FC werd snel opgevolgd door een Monta Noble in blauw. Vooral bij dit horloge moest ik erg wennen, omdat ik deze uiteindelijk niet bij mijzelf vond passen. Gelukkig heb ik doorgezet want deze draag ik echt verreweg het meest en is echt een fantastisch horloge vooral de bracelet en de clasp met micro adjustment is geweldig
Afgelopen weekend een soort impulsaankoop gedaan: namelijk de Tudor Pelagos.
Ik heb deze al een paar jaar op mijn radar gehad (voor de FC), maar na enkele keren passen in de winkel toch steeds van afgezien (want te dik, te groot, te tudor), maar nu kwam er toch een goed gebruikt model langs waarvan de prijs goed was en toen in een vlaag van verstandsverbijstering de trekker overgehaald.
Erg blij mee, maar net als met de andere horloges heb ik altijd een tijdje nodig voor ik helemaal om ben. Ik heb wel het idee dat het met Pelagos wel eens snel kan gaan. Ik ben echt een sucker voor goede clasps en dat heeft die Tudor zeker.
Ik moet ook zeggen dat ik die Monta door deze aankoop nog meer ben gaan waarderen, want als je de afwerking en de prijs vergelijkt tussen deze modellen, dan doet die Monta zeker niet onder.
Enough said: hier enkele foto’s van de nieuwe aankoop en de Monta en FC

Groeten,
Lennaert