NA: Tudor Prince Date+Day

Na eerder een Tudor Pelagos in het bezit te mogen hebben gehad was het tijd voor iets nieuws, een “klassieke” Tudor. Er zal ooit een Day-Date komen met zo’n mooie president band, maar voorlopig ben ik nog niet helemaal klaar voor een volledig gouden klok. Als alternatief op de Day-Date is er naar mijn mening maar een keuze, de Tudor Date+Day. Rolex is in 1956 begonnen met de verkoop van de Day-Date. Tudor is jaren later begonnen met eenzelfde lijn met de naam Date+Day. In tegenstelling tot Rolex bracht Tudor deze modellen alleen uit in staal of staal/goud. Daarnaast werden deze horloges uitgerust met een ETA uurwerk wat de service ook goedkoper maakt.

Na een zoektocht op het internet kwam ik uit op een Tudor Date+Day in staal/goud (referentie 76213) nog volledig in de stickers. Deze referentie is uitgevoerd in staal/goud, aka two-tone, met een champagne wijzerplaat en Romeinse cijfers. De bezel, kroon en tussenschakels zijn in 18 karaats goud uitgevoerd. De schakels van de band zijn massief alleen de end links zijn hol. De band doet qua comfort een beetje denken aan een 14060 door het geringe gewicht en de holle end links.

Voor de liefhebbers onderstaand alle specificaties.

57 likes

Ik vind hem gaaf, proficiat!

1 like

Prachtige aanwinst en zeker een hele mooie afwisseling tussen de andere Tudors en Rolexen…

Veel draagplezier :ok_hand:t2::+1:t2:

2 likes

cool, mooi horloge en leuk verhaal

1 like

Ah tof! Enjoy!

1 like

Mooie kast zeg. Drilled lugs zijn altijd +1.

2 likes

Mooi hoor! Weet zeker dat wanneer je deze gek zou pluggen op hf het een hit zou kunnen worden!

Uit welk jaar is deze?

Rolex heeft een stuk of 4-5 meen ik elkaar opvolgende series van de Day date gehad (eerste serie geïntroduceerd in april 1956, meest recente april 2019). Weet je hoe dat zit bij Tudor?

2 likes

Op basis van het Rolex forum begrijp ik dat er in ieder geval de volgende referenties zijn geweest:

• 7019 Jumbo (38mm)
  • 90510 (34mm)
  • 94614 (36mm)
  • 76200 (36mm)
  • 76213 (36mm)
  • 76214 (36mm)

Deze laatste drie referenties worden in China/Hong Kong nog nieuw verkocht. Dit horloge is eerder deze maand geleverd vanuit Macau.

4 likes

Zeker heel fraai !!!

1 like

Heel mooi!!!

1 like

Gaaf klokkie! :ok_hand: Van harte gefeliciteerd!:slightly_smiling_face:

1 like

Erg mooie klok :ok_hand:t3:

Mooie kast, dial, flutted :drooling_face:
Geniet ervan!

1 like

Tof, was al benieuwd toen deze in het Incoming topic was gezet!

Erg mooi, geniet ervan :grin:

1 like

Heel gaaf , gefelicteerd!

Al meerdere keren bijna de trekker overgehaald bij Silvestri.

1 like

Marlo! @McNulty loopt hier ook al rond! Gave serie.

Mooie klok. Tudor verkoopt nog meer van dit soort modellen. Je kunt sommige modellen nog altijd bestellen. Maar als je alles doorrekent en kijkt naar de kosten van het invoeren, kun je beter in Europa rondkijken.

Hieronder de link naar de Japanse webshop. De dienst die de verzending regelt vraagt 10% verzendkosten… en dat is dan nog zonder de invoerrechten.

https://www.jackroad.co.jp/shop/r/rjtuddn/?ps=30

1 like

Mooi horloge zeg ! Gefeliciteerd ermee en veel draagplezier toegewenst

1 like

zoals ik al eerder zei, dat!!!..…… is pas een mooie tudor :star_struck:

1 like

Gaaf hoor :+1: gefeliciteerd

1 like

Mooie Tudor, geniet van de NA :+1:

1 like

Veel draagplezier :+1:

1 like